Nowy SUV coupé marki Renault w najmocniejszej, 300-konnej wersji, otrzyma zawieszenie aktywne ze skanowaniem stanu nawierzchni drogi. To bezpośrednie uderzenie w konkurencję m.in. ze Stellantis.
Rafale ma być nie tylko modelem flagowym, ale też bardzo atrakcyjnie wyposażonym i świetnie wyglądającym samochodem, który pozwoli pokazać Renault swoje możliwości technologiczne. Ten swojego rodzaju demonstrator technologii w formie dojrzałego produktu będzie wyposażony między innymi w kamerę skanującą stan drogi i odpowiednio reagujące zawieszenie aktywne.
Zobacz: wiadomości na temat marki Renault. Codziennie
300-konny napęd hybrydowy typu plug-in będzie napędzał wszystkie koła. W połączeniu z zaawansowanym aktywym zawieszeniem ma zapewnić jak najlepsze trzymanie się drogi oraz wyższy komfort przemieszczania się jak na flagowy samochód przystało.
Zobacz: testy samochodów Renault. Opinie, pomiary, spalanie
Zasada działania sytemu to wykrywanie nierówności drogi, zanim koła w nie wjadą. Komputer analizuje stan nawierzchni i odpowiednio dobiera siłę tłumienia amortyzatorów, aby nie były one ani zbyt sztywne ani zbyt miękkie. Renault chce jednak skupić się na dynamice jazdy, komfort nie będzie celem głównym – chodzi raczej o maksymalne trzymanie się drogi i reagowanie na to, jak ona wygląda.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje i wyprzedaż
Samochód w tej wersji pojawi się w okolicach czerwca 2024 roku a jego cena w tej wersji będzie oscylować wokół 55 tysięcy euro. Sporo, ale pamiętajmy o tym, że będzie to największy i najbardziej zaawansowany model w ofercie z 300 KM napędem. I na pewno znajdą się chętni na jego zakup.
Najnowsze komentarze