Produkowany w zakładzie w Chennai Fluence, to ekskluzywny, jak na tamtejsze warunki model, który oferowany będzie przez sieć czternastu dealerów tworzących nową sieć sprzedaży i obsługi Renault w Indiach.
Renault już od 2007 roku prowadzi intensywne działania na rynku indyjskim. Aktualnie koncern wchodzi w etap ofensywy produktowej. Za wprowadzonym właśnie do sprzedaży Fluence’em planowane jest zaoferowanie Koleosa (październik br.), również produkowanego w zakładach Chennai w południowo-wschodnich Indiach, a następnie kolejnych trzech modeli, w tym SUV-a, do końca 2012 roku.
Marc Nassif, dyrektor zarządzający Renault India, powiedział: „Wprowadzenie Fluence na rynek indyjski jest początkiem szeroko zakrojonej ofensywy produktowej na jednym z rynków uważanych za filar międzynarodowego rozwoju Renault zgodnie z planem ‘2016 – Drive the Change’. Zakład w Chennai, wraz z inżynierami Renault, centrami projektowymi i logistycznymi oraz siecią dealerów, których do końca przyszłego roku ma być minimum stu, Renault robi wszystko, aby zaoferować klientom w Indiach gamę wysokiej jakości pojazdów dobrze dopasowanych do lokalnych potrzeb i warunków rynkowych”.
Wraz z rocznym wzrostem na poziomie 20% utrzymującym się na przestrzeni ostatnich kilku lat, rynek indyjski jest jednym z najbardziej dynamicznych na świecie. Potencjał wzrostu wciąż jest ogromny. W roku 2005 sprzedano tam 1.200.000 samochodów, do końca roku bieżącego wolumen sprzedaży powinien osiągnąć 3.000.000 aut, a w 2015 szacuje się roczną sprzedaż na poziomie 3.700.000 pojazdów. W efekcie Indie są czwartym największym na świecie rynkiem motoryzacyjnym. Około 60% klientów kupuje dopiero swój pierwszy w życiu samochód, a 57% nie ma więcej, niż 35 lat (dane za rok 2009).
Renan Livet, dyrektor marketingu na obszar Azji I Afryki w koncernie Renault, powiedział: „Hindusi są wielkimi pasjonatami nowoczesnych technologii – od Internetu, poprzez najnowsze generacje telefonów komórkowych, do wszelkiego rodzaju high-endowych gadżetów elektronicznych. Naturalnie klienci oczekują samochodów przede wszystkim przystępnych cenowo, ale chcą też bogatego wyposażenia. Renault wchodzi na ten rynek z niejako od góry, oferując zaawansowane technologicznie produkty wyposażone w nowoczesne rozwiązania, tworząc od początku wizerunek nowatorskiej marki”.
Z uwagi na bardzo wysokie, wręcz zaporowe cła na produkty importowane, jedynie produkcja samochodów na miejscu zapewnia możliwość utrzymania konkurencyjnych cen, co bezpośrednio przekłada się na udziały w rynku. Zakład w Chennai zbudowany przez Alians Renault-Nissan zatrudnia aktualnie 3.600 osób i jawi się główną siłą napędową rozwoju Renault na tym rynku. W 2015 roku fabryka osiągnie pełną wydajność produkcyjną wynoszącą 400.000 samochodów rocznie.
Inne biznesowe przedsięwzięcia Renault w Indiach, to:
– RNTBCI (Renault Nissan Technology and Business India Pvt Ltd) – jednostka badawczo-rozwojowa w Chennai zatrudniająca 1.600 osób;
– RIPL (Renault India Private Ltd) – filia zajmująca się dystrybucją samochodów, również zlokalizowana w Chennai;
– Renault Design India w Mombaju w zachodnich Indiach;
– światowe centrum logistyczne zajmujące się eksportem części do samochodów Renault i Nissan w Pune, także w zachodnich Indiach.
Ambicją Renault jest oczywiście zapewnienie klientom w Indiach wysokiej jakości produktów, a dwuletnia rozszerzona gwarancja przynosi wymierne dowody tejże jakości już od pierwszych dni użytkowania auta. Szczególną uwagę zwrócono także na obsługę posprzedażną: dobrą logistykę części zamiennych, wykwalifikowane załogi w centrach serwisowych, czy szkolenie pracowników obsługi klienta.
Pierwsza grupa techników szkoliła się we Francji w okresie od grudnia’2010 do marca’2011 zdobywając wewnętrzny stopień kwalifikacji Cotech.
Wiele szkoleń, z uwagi na unifikację samochodów powstających we współpracy Renault i Nissana, obejmuje także tę druga markę. Oba koncerny dzielą się swoimi doświadczeniami, a przy okazji zapewniają wspólne dostawy części zamiennych dla samochodów obydwu marek.
KG
Najnowsze komentarze