Trudno wyobrazić sobie, że Dacia proponuje klientom Sandero Stapway w wersji z otwieranym dachem. Oferta producenta jest prosta i praktyczna, ale pomysłów, by przypodobać się młodzieży wśród projektantów nie brakuje. W 2008 roku w Brazylii zadebiutował model Renault Sand’Up Concept, czyli samochód łączący przyjemność jazdy kabrioletem z praktycznością pick-upa. Prototyp powstał właśnie w oparciu o Sandero Stepway.
Renault Sand’Up Concept zadebiutował w październiku 2008 roku podczas salonu samochodowego w Sao Paulo. Za projekt odpowiada centrum projektowe marki w Brazylii, które określało model jako kabriolet, pick-up i coupe w jednym i faktycznie samochód ma spore możliwości modyfikacji. Kolorowy koncept, to jednak nic innego jak ciekawsza, młodzieżowa wersja Renault Sandero Stepway a więc odpowiednik modelu oferowanego w Europie przez Dacię.
Mierzący 4100 mm samochód otrzymał przeszklone panele drzwiowe, które miały wpuścić do wnętrza więcej światła, a jeśli i to nie wystarczyło, zawsze pozostawała możliwość ręcznego demontażu zadaszenia. Wówczas, oprócz światła można było poczuć jeszcze strumień wiatru we włosach.
Sandero jako pick-up
Aby załadować do wnętrza więcej sprzętu sportowego lub ekwipunku plażowego Renault Sand’Up Concept miał możliwość wydłużenia skrzyni ładunkowej o 40 cm. W ten sposób samochód mógł pomieścić przedmioty to długości do 1,7 m. Aby zabezpieczyć ładunek, Renault zastosowało zdejmowaną pokrywę. Wprawdzie Sand’Up nie doczekał się wersji produkcyjnej, ale koncept pokazuje, że w tym prostym, miejskim autku tkwi sporo niewykorzystanych możliwości.
Szary kolor karoserii miał podkreślać solidność modelu a czerwone wstawki to ukłon w stronę samochodów sportowych. Atrakcyjności dodają 18-calowe felgi aluminiowe. Renault wprowadziło do koncepcyjnego Sandero nieco nowoczesności poprzez zastosowanie LED-owych reflektorów oraz kamer zastępujących lusterka boczne. Obraz z kamer był widoczny w kabinie na ekranie LCD. Sportowego charakteru oprócz czerwonych wstawek dodawały fotele kubełkowe. Ciekawostką są małe walizki znajdujące się oparciach przednich foteli.
Zobacz także: Renault Twingo De Plage – specjalna wersja plażowa
Jako napęd Renault Sand’Up wykorzystywał 1,6-litrowy silnik, który generował 107 KM mocy na benzynie oraz 112 na etanolu. Jednostka współpracowała z 5-biegową przekładnią manualną. W sprincie od 0 do 100 km/h koncept był o jedną sekundę szybszy od oferowanego klientom Sandero. Potrzebował do tego celu 10,5 sekundy.
Najnowsze komentarze