Organizacja Global NCAP poddała testom zderzeniowym nowe Renault Triber. 7-miejscowy model w najbardziej podstawowej specyfikacji uzyskał cztery gwiazdki za ochronę dorosłych i trzy za ochronę dzieci.
Wyniki pokazują różnice pomiędzy testami zderzeniowymi dla Europy, które przeprowadza Euro NCAP a testami na rynki rozwijające się, za które odpowiada Global NCAP. Renault Triber, który jest produkowany w Indiach na platformie CMF-A+, czyli rozszerzonej płycie podłogowej modelu Kwid, uzyskał zaskakująco dobry wynik, jak na tak tani model. Ochrona dorosłych została oceniona na cztery gwiazdki, mimo iż samochód wyposażono tylko w dwie poduszki powietrzne.
„Renault znacznie poprawiło skuteczność ochrony dorosłych pasażerów w zderzeniach czołowych w porównaniu z naszymi testami przeprowadzonymi na Kwidzie w 2016 roku” – powiedział Alejandro Furas, sekretarz generalny Global NCAP. Miejski model w wersji bez poduszek powietrznych nie zdobył wówczas ani jednej gwiazdki. W późniejszym czasie testowano lepiej wyposażone warianty Kwida, które uzyskały rezultaty od 1 do 3 gwiazdek. Najlepiej oceniono model przeznaczony na rynek brazylijski z czterema poduszkami powietrznymi.
Renault Kwid powstał na tym samym podwoziu co Dacia Spring i raczej nie mamy co liczyć na dobrą notę modelu w bardziej rozbudowanych testach Euro NCAP, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę rezultat Dacii Sandero. Miejski model, który dzieli komponenty z „5-gwiazdkowym” Renault Clio ma na swoim koncie zaledwie dwie gwiazdki mimo obecności 6 poduszek powietrznych. Nowe zasady testów Euro NCAP w coraz większym stopniu skupiają się jednak na premiowaniu systemów wspomagania bezpieczeństwa, których Dacia w standardzie nie ma zbyt wiele.
Global NCAP przyznaje osobną ocenę bezpieczeństwa dorosłych oraz dzieci, aby podkreślić różne poziomy ochrony zapewnianej przez pojazdy pasażerom na tylnych siedzeniach. W ochronie najmłodszych pasażerów Renault Triber zdobył trzy gwiazdki. Global NCAP testuje zarówno samochód, jak i fotelik dziecięcy zalecany przez producenta. Podczas testu sprawdza się zgodność samochodu z zalecanymi przez producenta fotelikami, a także ochronę zapewnioną w teście zderzeniowym.
Najnowsze komentarze