Wprowadzając na rynek szeroką gamę elektrycznych samochodów ciężarowych przeznaczonych do dystrybucji (transportu towarów), Renault Trucks kontynuuje przechodzenie na transport o zerowej emisji i produkuje pierwszą ciężarówkę elektryczną przeznaczoną do zaopatrzenia w miejscu pracy. Grupa Noblet, która jest zaangażowana w rygorystyczną transformację energetyczną, ma wkrótce odebrać pierwszy egzemplarz modelu D Wide Z.E. wyposażony w wywrotkę i dźwig.
Renault Trucks i Noblet Group robią ważny krok w kierunku transportu o zerowej emisji. Producent ciężarówek ma dostarczyć 26-tonowy D Wide Z.E. 6×2 z kierowaną tylną osią, wywrotką i dźwigiem dla Grupy Noblet. Ten w pełni elektryczny pojazd jest wyposażony w zestaw czterech akumulatorów o pojemności 66 kWh.
Zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i hałasu w miastach
Dzięki niskiemu poziomowi hałasu i braku emisji spalin, Renault Trucks D Wide Z.E. doskonale nadaje się do użytku w miejscu pracy, szczególnie w środowisku miejskim i podmiejskim.
Na placach budowy żurawie i wywrotki, które wymagają nieprzerwanej pracy silnika, będą teraz eksploatowane bez emisji CO2 i hałasu. W ten sposób znacznie poprawi się komfort pracowników i jakość życia mieszkańców. Korzystanie z pojazdów elektrycznych na miejscu eliminuje również jeden z problemów związanych z jazdą w terenie, jakim jest wzbijanie się kurzu: nie ma konieczności montażu pionowego układu wydechowego.
W przypadku dostaw w miejscu pracy pojazdy gamy Renault Trucks Z.E. spełniają wymagania środowiskowe obszarów miejskich o ograniczonym ruchu.
Właśnie ten „zerowy poziom emisji w użytkowaniu” chce osiągnąć firma Noblet, która wynajmuje maszyny i pojazdy robocze wraz z kierowcami. Już widzi w tym przewagę komparatywną: „Niektórzy klienci w niektórych miastach regionu paryskiego, w przypadku konkretnych miejsc pracy, będą gotowi zapłacić więcej za sprzęt, który jest głównie bezemisyjny, a przede wszystkim cichy. Ponadto we Francji korzystamy z dodatkowej amortyzacji, która stanowi nieco ponad 10% ceny zakupu”- wyjaśnił Laurent Galle, dyrektor generalny Noblet.
Autonomia doskonale dostosowana do użytku miejskiego i podmiejskiego
Grupa Noblet wybrała model D Wide Z.E. wyposażony w cztery zestawy akumulatorów 66 kWh, które można naładować w mniej niż 10 godzin z gniazda o mocy 22 kW i w mniej niż 2 godziny z szybkiej ładowarki (150 kW).
Pojazd, który będzie używany w regionie paryskim, można łatwo ładować w pobliżu miejsc operacyjnych lub na kilku stacjach w Paryżu, które są odpowiednie dla pojazdów przemysłowych. Na przykład częściowe doładowanie w ciągu jednej godziny (22 kW) zapewni dodatkowe 15-20 km, dzięki czemu to rozwiązanie będzie idealną technologią do użytku miejskiego.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault Trucks
Najnowsze komentarze