Jeśli ogłosimy, że Renault Twingo z silnikiem elektrycznym wkrótce zadebiutuje na rynku francuskim, chyba pomyślicie, że coś nam się pomyliło. III generacja, która jest obecna w wielu krajach europejskich jeździ już przecież na prądzie, ale firma Lormauto znalazła ciekawy sposób na wykorzystanie lub wręcz recykling I generacji malucha.
Firma Lormauto wyznaje motto, że samochodu nie wyrzuca się, tak jak starej koszuli dlatego wpadła na to, by tchnąć w Renault Twingo I generacji nowe życie. W siedzibie firmy w Normandii mały francuski model jest demontowany a następnie otrzymuje napęd elektryczny. Jednostka generuje moc 38 kW i jest połączona z akumulatorem o pojemności 16 kWh. Cztery moduły znajdują się z przodu, pośrodku i pod tylną kanapą. Jedno ładowanie ze stacji publicznej lub z gniazdka domowego pozwala na pokonanie dystansu do 120 km w cyklu WLTP.
Drugie życie Renault Twingo nie kończy się jednak na wymianie napędu. Oprócz instalacji silnika elektrycznego i akumulatora, francuska firma wymienia inne komponenty pojazdu jak m.in. zawieszenie, hamulce i opony. Nowy blask zyskuje również kabina. W małym Renault znalazły się siedzenia z nową pianką i pokrowcami a zamiast dźwigni skrzyni biegów elektryk otrzymał pokrętło. Firma Lormauto pozostawiła oryginalną deskę rozdzielczą i centralny licznik prędkości i przebiegu, ale dodała wyświetlacz za kierownicą, który informuje kierowcę o zasięgu oraz poziomie naładowania baterii.
Elektryczne Renault Twingo I ma zadebiutować na francuskim rynku w przyszłym roku. Do czerwca ma powstać 100 egzemplarzy modelu. Klienci nie będą mieli możliwości zakupu pojazdu, jedyną możliwością korzystania z elektrycznego Twingo jest wynajem. Cena ma wynosić 200€ miesięcznie bez limitu przebiegu i wkładu własnego, ale dzięki dofinansowaniu ostateczna kwota ma zostać obniżona do 100€ miesięcznie.
Najnowsze komentarze