Renault zostało zmuszone do wstrzymania zatrudnienia ponad 400 osób w zakładach w Sandouville. Jest to wynik zawieszenia projektu Boost. Dlaczego tak się stało?
Przemysł motoryzacyjny na całym świecie boryka się z brakiem dostaw części i komponentów do produkcji. Nie inaczej jest w przypadku Renault, które kilka miesięcy temu ogłosiło chęć zwiększenia zatrudnienia w swojej fabryce w Sandouville. Zatrudnienie miało tutaj znaleźć ponad 400 osób. Sytuacja jest bardzo trudna, ponieważ ilość zamówień na nowe auta bije kolejne rekordy. Firma nie jest jednak w stanie ich zrealizować.
Renault chciało zwiększyć roczną produkcję w Sandouville ze 130.000 do 150.000 pojazdów. Tak duży wzrost oznaczał m.in. uruchomienie zmian weekendowych, co byłoby niemożliwe bez dodatkowej załogi. Dlatego przygotowano plan zatrudnienia i przeszkolenia dodatkowych 400 pracowników. Teraz cały projekt został wstrzymany. Powód? Komponenty elektroniczne.
Ten kluczowy i nieodzowny składnik nowoczesnych samochodów okazuje się być piętą achillesową produkcji. Zlokalizowanie większości fabryk elektroniki na Dalekim Wschodzie powoduje, że Europa jest w większości uzależniona od dostaw a wzmożone zapotrzebowanie na mikroprocesory i układy inteligentne obserwowane jest nieprzerwanie od momentu wybuchu pandemii COVID-19. Dużo elektroniki pochłania również wojna na Ukrainie. Renault zaopatruje się w Korei Południowej oraz na Tajwanie.
Zobacz: Renault w Sandouville z dużą inwestycją
Przedstawiciele fabryki mówią, że dostawy są obecnie opóźnione około trzech miesięcy. Z tego powodu zatrudnienie dodatkowych osób musiało zostać wstrzymane. Fabryka w Sandouville została zbudowana z myślą o produkcji modelu Renault 16, który miał swoją oficjalną premierę w marcu 1965 r. na Salonie Samochodowym w Genewie, ale nie był dostępny w sprzedaży, nawet na rodzimym rynku, aż do czerwca 1965 r Początkowo zakład, który posiadał doskonałe połączenia komunikacyjne, zwłaszcza kolejowe i rzeczne, koncentrował się na montażu końcowym, podczas gdy większość podzespołów i innych komponentów pochodziła ze starszych fabryk Renault zlokalizowanych wzdłuż Sekwany między Hawrem a Paryżem.
Zobacz: Renault Trafic Spaceclass 2.0 170 KM diesel – ile pali?
Kolejne modele budowane w Sandouville to Renault 17, Renault 20, Renault 30, Renault 18, Renault 21, Renault 25, Renault Safrane, Renault Laguna i Renault Vel Satis, co oznacza, że z trzech głównych zakładów Renault we Francji, to właśnie ten skupiał się na większych modelach. Od 2003 roku, kiedy to Renault Espace przeszło z kompozytowej karoserii na bardziej konwencjonalną karoserię ze stali prasowanej, Espace również było produkowany w Sandouville.
Zobacz: Nowe samochody Renault
W fabryce produkowane są samochody takie jak Renault Trafic oraz Nissan Primastar.
Najnowsze komentarze