Ciekawą inicjatywę handlową wprowadził koncern Renault w Brazylii. W kraju, w którym rok bieżący powinien przynieść zwiększenie rozmiarów sieci handlowej do poziomu 275 salonów, wprowadzono mobilne punkty pozwalające na zapoznanie z ofertą klientów w miejscach, gdzie tradycyjnych obiektów dealerskich jeszcze nie ma.
Renault chce być bliżej klientów, a przy okazji zwiększyć sprzedaż. Nic zaś nie działa lepiej, jak dotarcie do potencjalnych klientów, którzy nie zawsze mają czas i możliwości, by udać się do najbliższego salonu. Pamiętajmy, że mowa jest o Brazylii – piątym co do powierzchni kraju świata (8,5 miliona km²). A że pod względem liczby ludności Brazylia też zajmuje piąte miejsce na świecie (ok. 194 milionów), więc jest o kogo walczyć ;-)
Stąd innowacyjny pomysł dwutorowego dotarcia do potencjalnych klientów. Z jednej strony Renault Box Store – obiekt będący mobilnym showroomem, z drugiej zaś – Renault Itinerante, czyli salon na kołach. Czym się różnią?
Renault Box Store jest czymś w rodzaju kiosku, czy niedużego saloniku. Można go postawić w dowolnym miejscu, nawet na kilka miesięcy. Idealne rozwiązanie do miejsc o nagłym natężeniu ruchu, na przykład do miejscowości wypoczynkowych, czy miejsc, w których odbywać się mają imprezy masowe. Świetnie spisze się w lokalizacjach, w których planuje się powstanie standardowego salonu, na czas przed otwarciem obiektu stałego
Renault Itinerante to z kolei Master zabudowany specjalnym nadwoziem, w którym zapewnia się wygodę i komfortowe wnętrze do spotkań z potencjalnymi klientami. Samochód może przejechać w dowolne miejsce, spędzić tam kilka, czy kilkanaście godzin, a gdy spełni swoją rolę – pojechać gdzie indziej. To rozwiązanie idealne do prezentacji aktualnej oferty, bieżących promocji, czy jako salon towarzyszący imprezom masowym, nawet o relatywnie niewielkiej skali.
Oczywiście oba rozwiązania zachowują pełną zgodność z wzorcami korporacyjnej identyfikacji. Są idealne dla pierwszej prezentacji marki, modeli, akcji promocyjnych, czy omówienia sposobów finansowania oraz ubezpieczenia. Nie da się wprawdzie pokazać pełnej gamy dostępnych modeli, ale zorganizowanie pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem jest teraz łatwiejsze i tańsze.
„Rozwój sieci jest jednym z filarów, na których Renault opiera swoje plany wzrostu” – mówi Gustavo Schmidt, wiceprezes ds. handlowych w Renault Brasil. – „Do końca br. powinniśmy mieć 275 salonów pokrywających 83% terytorium kraju. Jednocześnie wprowadzamy mobilne punkty, które pozwolą nam być bliżej naszych klientów”.
Zarówno Renault Box Store, jak i Renault Itinerante, to świetna opcja rozwoju dla przedsiębiorców, bo niewielkim kosztem mogą oni zyskać nowy, w dodatku mobilny punkt kontaktu z klientami. Każde z tych rozwiązań może zaś przekształcić się w nowe źródło dochodu dla dealerów.
KG; zdjęcia: Renault Brasil
Najnowsze komentarze