Podczas uroczystego przyznania nagród, Renault ZOE zdobyło „Red Dot Product Design Award”, jedną z najbardziej prestiżowych międzynarodowych nagród w dziedzinie wzornictwa. Rywalizujące z 4.662 kandydaturami złożonymi w 19 różnych kategoriach i ocenianymi przez Jury złożone z 37 międzynarodowych ekspertów, Renault ZOE otrzymało nagrodę „Red Dot Product Design 2013”, stając się jej trzecim laureatem wśród modeli Renault, po Mégane II w 2003 roku i Twizy w 2012 roku. Nagrodę Jury zdobył również bardzo pozytywnie oceniany podczas ostatnich Salonów Samochodowych projekt stoiska Renault o nazwie „The Bump”.
Renault ZOE zostało uhonorowane przez Jury Red Dot Award nagrodą „Product Design 2013” w kategorii „Electric passenger car”, przyznaną podczas uroczystej gali, zorganizowanej w Teatrze Aalto, będącym siedzibą słynnej Opery w Essen. Na ręce Jury zgłoszone zostały w bieżącym roku 4.662 kandydatury w 19 kategoriach.
Profesor Peter Zec, założyciel i prezes Red Dot, podkreślił, że obecnie sukcesy rynkowe są ściśle uzależnione od solidnych kompetencji wzorniczych: Zdobywcy nagród Red Dot należą do czołówki wysoko rozwiniętej kultury designu i wzornictwa przemysłowego. W dzisiejszych czasach coraz trudniej jest rozróżnić dobrze zaprojektowane produkty i w wielu wypadkach tylko szczegóły są w stanie dowieść ich wyjątkowych zalet.
Jakkolwiek na to nie spojrzeć, wytwory wzornictwa, które pozytywnie przejdą krytyczną ocenę międzynarodowego Jury Red Dot, nie zginą w tłumie i będą w stanie poradzić sobie ze światową konkurencją.
Nagroda „Red Dot Design Award”, ustanowiona w 1955 roku, stała się międzynarodowym wyznacznikiem jakości w dziedzinie wzornictwa. Konkurs ten, organizowany przez Centrum Wzornictwa Północnej Nadrenii-Westfalii, stał się jedną z najbardziej prestiżowych imprez tego rodzaju na świecie. Nagrody „Red Dot” zyskały sobie światową renomę jako jeden z najbardziej pożądanych znaków jakości, przyznawanych za wybitne osiągnięcia z zakresu wzornictwa przemysłowego. Zgodnie z tradycją, w dniach od 2. do 28. lipca 2013 roku, w muzeum zorganizowana zostanie specjalna wystawa wyróżnionych w tym konkursie produktów. W dziale „Design on stage – zwycięzcy Red Dot Award Product Design 2013”, entuzjaści designu będą mogli podziwiać z bliska najnowsze trendy. Zwiedzający są wręcz zachęcani do dotykania eksponatów, dzięki czemu mogą oni zapoznać się z bliska w unikalnej atmosferze muzeum wzornictwa Red Dot z istotą tego, co przyświecało procesowi projektowania ZOE i zaowocowało tym wyjątkowym wyróżnieniem.
Wprowadzone na rynek pod koniec 2012 roku na terenie Francji Renault ZOE jest obecnie dostępne w większości krajów Europy Zachodniej.
Nagrodę Jury Red Dot „Product Design 2013” w kategorii „Trade Fair Stand” zdobył również wykorzystany po raz pierwszy podczas paryskiego Salonu Samochodowego 2012 projekt stoiska Renault o nazwie „The Bump”. Wrażenie niezwykłej przestronności oraz atrakcje nowego stoiska ekspozycyjnego Renault stwarzają pełen życia nastrój otaczający zewsząd zwiedzających, eksponując równocześnie kluczowe wartości marki, jakimi są ruch i zmiana – orzekli członkowie Jury Red Dot Award.
Projekt czerpie inspiracje z wartości wspólnej dla wszystkich eksponowanych samochodów, jaką jest ruch, stawiając sobie za cel odtworzenie wrażenia tego ruchu w obrębie stoiska. Prezentowane auta są rozmieszczone w układzie koncentrycznych pierścieni wokół dwóch „wzgórz” z umieszczonymi na ich szczycie obrotowymi platformami. Samochody są dzięki temu widoczne ze wszystkich stron, zależnie od miejsca, w którym znajduje się zwiedzający. Wrażenie ruchu uzyskane dzięki takiemu trójwymiarowemu układowi jest dodatkowo wzmocnione pokryciem posadzki oraz oświetleniem sufitowym wzorowanym na kulach świetlnych subtelnie zmieniających kolor. Nowy projekt stoiska ekspozycyjnego Renault jest wykorzystywany podczas największych światowych Salonów Samochodowych, na przykład w Genewie, Szanghaju i Frankfurcie.
źródło: Renault Polska; zdjęcie: KG
Najnowsze komentarze