Poprzedni sezon zakończył się dla Hansena dość pechowo – niepowodzenie w Słomczynie, słaby wynik podczas ostatniej eliminacji w Niemczech i o mistrzowskim tytule sympatyczny Szwed mógł zapomnieć :-(. Jak sam mówił, porażka zmotywowała go do jeszcze cięższej i wytrwalszej pracy. Nowy sezon miał się dla trzynastokrotnego Mistrza Europy zacząć bardzo dobrze. Niestety tak się – póki co – nie stało. Ale zacznijmy od początku.
Portugalskie zmagania trwały w sumie dwa dni. W sobotę rozegrano oficjalny trening oraz pierwszy bieg kwalifikacyjny. Hansen rozpoczął świetnie – wygrał ów trening, drugi był jeżdżący Citroënem Xsarą T16 4×4 Morten Bermingrud. Dopiero jedenasty był kierowca Peugeota 206 T16 4×4 Jean-Luc Pailler. Pierwszy bieg kwalifikacyjny nie był szczęśliwy dla Hansena – zajął dopiero piąte miejsce i nie był zadowolony z osiąganych czasów, do tego blokował go Per Eklund w Saabie, a wyprzedzanie na portugalskim torze jest praktycznie niemożliwe.
W niedzielę do rozegrania pozostały już tylko dwa biegi kwalifikacyjne oraz finały C, B i A. Drugi bieg kwalifikacyjny stał pod znakiem świetnej jazdy Hansena i jego C4. Szwed wygrał tę część zawodów i nie krył zadowolenia z poczynionych przez noc zmian w konfiguracji auta. Jako szósty na metę przyjechał Xsarą Morten Bermingrud. Najgroźniejszy konkurent Hansena – Larsson – był tym razem trzeci. Niestety kierowca niebiesko-żółtej Fabii wygrał trzeci bieg kwalifikacyjny. Po zsumowaniu czasów z pole position w Finale A miał startować Andreas Ericsoon, drugie pole wywalczył Hansen, a jako trzeci miał startować Larsson.
Finałowe zmagania niestety nie poszły po myśli Hansena i jego Citroëna C4 :-( Szwed zawalił start, a po wykonaniu tak zwanego joker lap znalazł się na czwartym miejscu. Przed sobą miał Larssona, Ericssona i Isachsena. W ferworze walki ci trzej zawodnicy uderzyli swoimi autami w bandę ułożoną ze starych opon. Aby uniknąć kolizji z innymi samochodami Hansen musiał się ratować wjeżdżając w porozrzucane po całym torze opony. Kilka z nich dostało się pod podwozie oraz uszkodziło układ kierowniczy, skutecznie spowalniając C4 Hansena. Z wyścigu w międzyczasie odpadł Ericsson, a Iscachsen spadł na szóstą pozycję. Mimo wielkiej woli walki Kenneth mógł zapomnieć o dogonieniu Larssona, do tego musiał ustąpić miejsca także Ludvigowi Hunsbedtowi w Volvo S40.
Po skończonym wyścigu Hansen narzekał na przygotowanie toru – szczególnie na ogromną ilość kurzu oraz dziur. Miejmy nadzieję, że w następnych eliminacjach Szwed spisze się lepiej i będzie walczył o zwycięstwa oraz czternasty tytuł Mistrza Europy. Po zawodach zakończenie kariery wraz z końcem sezonu zapowiedział Lars Larsson.
Poniżej prezentujemy wyniki portugalskiej rundy MERC w poszczególnych dywizjach:
DYWIZJA 1
1. Lars Larsson (S) Škoda Fabia T16 4×4
2. Ludvig Hunsbedt (N) Volvo S40 T16 4×4
3. Kenneth Hansen (S) Citroën C4 T16 4×4
4. Per Eklund (S) Saab 9-3 ASS T16 4×4
5. Andreas Eriksson (S) Ford Fiesta ST T16 4×4
6. Sverre Isachsen (N) Ford Focus T16 4×4
DYWIZJA 1A
1. Zdenek Cermak (CZ) Škoda Fabia
2. Michaël De Keersmaecker (B) Opel Corsa C
3. Olivier Bossard (F) Citroën Saxo
4. Pavel Vimmer (CZ) Peugeot 206
5. Peter Vingerhoets (NL) Peugeot 206
6. Eduard Leganow (RUS) VW Polo GTI
DYWIZJA 2
1. Tomas Kotek (CZ) Honda Civic Type-R
2. Paulo Barros (P) Opel Astra OPC
3. Martynas Padgurskis (LT) Renault Clio RS
4. Adam Kozak (PL) Renault Clio RS
5. Roman Castoral (CZ) Opel Astra OPC
6. Jarmo Hallman (FIN) Renault Clio Sport
Grzegorz Różycki
Najnowsze komentarze