Pierwszym autem wyprodukowanym w całości w Kałudze był Peugeot 308, jeden z modeli, który będzie w podmoskiewskim zakładzie produkowany. Miało to miejsce 9. marca 2010 roku.
Uruchomienie seryjnej produkcji planowane jest na 23. kwietnia br. – powiedział François Poirier, dyrektor PSA w Federacji Rosyjskiej. Inwestycja w Kałudze pochłonęła 470 milionów euro, a zakład jest wspólnym przedsięwzięciem PSA Peugeot Citroën oraz Mitsubishi Motors. 70% kosztów inwestycji pokrył koncern francuski, pozostałych 30% sfinansowali Japończycy.
Zakład ma wkrótce produkować 100 tys. samochodów rocznie. W pierwszym roku ma to być ok. 25.000 sztuk, w tym 20.000 egzemplarzy modelu Peugeot 308, a docelowo 150 (w 2012 roku), a nawet 300 tysięcy samochodów, w tym przedstawicieli popularnych w Rosji SUV-ów – Citroëna C-Crossera i Peugeota 4007. Z taśm fabryki w Kałudze zjeżdżać też mają Citroëny C4. Auta klasy SUV mają stanowić mniej więcej 1/3 wolumenu produkcji.
W latach 2012-2013 planowane jest uruchomienie produkcji modelu przygotowywanego specjalnie na rynek rosyjski opartego o platformę Citroëna C4. W tej chwili trudno jednak jeszcze powiedzieć coś więcej na temat tego samochodu.
Rosja jest dla PSA priorytetowym rynkiem. Wkrótce po uruchomieniu podmoskiewskiego zakładu PSA liczy na 50-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2009, co byłoby równoznaczne ze sprzedażą 45-50 tys. nowych samochodów.
Zakład w Kałudze zatrudniać ma docelowo 3.000 pracowników.
KG
Najnowsze komentarze