Informowaliśmy Was o zapowiedzi nowego samochodu ze stajni Peugeot. Dzisiaj możemy już oficjalnie zaprezentować zdjęcia modelu Peugeot Fractal, jeszcze zanim obejrzymy auto na żywo na targach we Frankfurcie. A jest co oglądać! Peugeot określa swój nowy samochód jako nową perspektywę elektrycznego miejskiego coupe. W środku również ciekawie – między innymi rozwinięty system i-Cockpit oraz specjalne wrażenia… dźwiękowe. Peugeot Fractal został bowiem wyposażony w innowacyjny system dźwiękowy 9.1.2. Wyróżnia się specjalnym systemem wzmocnienia basu, który wbudowano w … tył każdego z foteli. Gdy już jesteśmy przy dźwięku, to warto wiedzieć, że Fractal odgrywa specjalny dźwięk, gdy otwieramy drzwi za pomocą zegarka typu smart. Tak tak, tradycyjne otwieranie drzwi przechodzi do lamusa.
Co ciekawe, dźwięk wykorzystywany jest również do ostrzegania innych użytkowników dróg, szczególnie pieszych i rowerzystów.
Film prezentujący Peugeot Fractal:
Peugeot Fractal wyposażony jest w system head-up, który na półprzezroczystej płytce z tworzywa, zagiętej pod kątem 45 stopni, wyświetla wysokiej rozdzielczości obraz holograficzny. Kierowca może dostosować rodzaj wyświetlanych informacji do swoich upodobań. Peugeot twierdzi, że Fractal jest inkubatorem pomysłów. W konstruowaniu wnętrza wykorzystano w 80 procentach druk 3D. W środku zwracają uwagę kubełkowe fotele, wyglądają tak, jakby człowiek się w całości w nie zapadał. Ciekawe jak będzie z większymi gabarytowo kierowcami ;-) Przyjemna dla oka prostokątna kierownica obiecuje sportowe wrażenia.
No dobrze, zanim do tego przejedziemy to sprawdźmy jak naprawdę wygląda Fractal i co sobą zapowiada? Auto jest wyjątkowo kompaktowe. Ma zaledwie 3,81 długości i 1,77 metra szerokości. Przedni i tylni zwis są bardzo krótkie, zaledwie pół metra. Ma to zmaksymalizować wykorzystanie przestrzeni i zwiększyć zwrotność pojazdu. Koła mają 19 cali. Dach jest zdejmowany, co pozwala w krótkim czasie zmienić zgrabne coupe w kabriolet.
Film: Projekt wnętrza przy użyciu drukarek 3D w Peugeot Fractal
Samochód ma pod maską dwa elektryczne silniki. Zamontowano je dość ciekawie, mianowicie każdy napędza jedną oś i dostarcza nieco ponad 100 KM. Łącznie daje to ok 201 KM. Zasięgu – imponujący. Według producenta będzie to 450 kilometrów. Wszystko to jest zasilane baterią litowo-jonową o mocy 30 kWh. Przyspieszenie – jeśli chcecie poszaleć – imponuje. Zaledwie 6,8 sekund do setki. Fractal przejeżdża pierwszy kilometr w ciągu 28,8 sekund ze startu zatrzymanego.
Co ciekawe, zawieszenie posiada regulacje wysokości. Na autostradzie prześwit może wynosić zaledwie 7 centymetrów. W mieście można go zmienić na 11 centymetrów.
Film: Jak wygląda kokpit i jak działa system sterowania Peugeot Fractal
To koncept już znacie, teraz czekamy na wersję produkcyjną. Jak myślicie, o ile będzie się różnić od tej, zaprezentowanej dzisiaj?
źródło: Peugeot
Najnowsze komentarze