Polski rynek nowych samochodów rośnie i to dobra wiadomość dla dealerów. Wiosenne ożywienie widać w segmencie nabywców indywidualnych oraz wśród firm.
W lutym 2024 roku sprzedano w Polsce 45.793 szt. samochodów osobowych. Nabywcy indywidualny kupili 15.278 szt., natomiast firmy 30.695 szt. nowych pojazdów.
Zobacz: inspiracje do podróży samochodem. Ameryka, Azja, Europa, Nowa Zelandia, Australia
W podziale na rodzaj paliwa wyglądało to następująco:
- Benzyna – 17.030 szt.
- Diesel – 3.511 szt.
- Elektryczne – 1.737 szt.
- Hybrydy PHEV (ładowalne) – 1.298
- Hybrydy HEV MHEV – 21.488
- LPG – 1.273 szt.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. codziennie, aktualne, ciekawe
Zupełnie inna sytuacja jest wśród aut dostawczych do 3,5 tony. Sprzedano ich 5.198 szt.:
- diesel – 4.773 szt.
- benzyna – 256 szt.
- elektryczne i hybrydy – 150 szt.
„Luty 2024 roku z równie dobrymi wynikami rejestracji jak wstyczniu! Tak wygląda bardzo obiecujący początek roku,którego wyniki powinny się utrzymać w nadchodzącym czasie.Prawdopodobnie utrzymają się również coraz lepsze wynikirejestracji hybryd. W przypadku samochodów napędzanych paliwami konwencjonalnymi wzrost sprzedaży w skali “rok do roku” jest minimalny, natomiast w przypadku hybryd HEV iMHEV to ponad 40%.” – skomentował te wyniki Paweł Tuzinek, prezes Związku Dealerów Samochodów. „Wynika to nie tylko z wysokiego zainteresowania klientów, ale również ze zdominowania przez ten typ napędu gamy modelowej najpopularniejszych producentów. Interesujący jest również wzrost udziałuindywidualnych odbiorców w ogólnej liczbie pierwszychrejestracji. W ostatnim czasie obserwujemy powolny, ale stalepowiększający się odsetek nabywców indywidualnych, którzyw lutym stanowili już 33,2%. Jedyne co może nas aktualnie martwić to spadek liczby rejestracji najpopularniejszych kategorii pojazdów ciężarowych.”
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Najnowsze komentarze