Osiągając w marcu udział na poziomie 16,1% we francuskim rynku nowych aut osobowych, marka Citroen zanotowała najlepszy swój wynik na przestrzeni 35 lat. Klientów znalazło 32.772 aut tego producenta, a więc o 28,6% więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
Bardzo dobry wynik Citroën uzyskał również w rankingu sprzedaży za pierwszy kwartał bieżącego roku. Wolumen francuskiego producenta zwiększył się o 4,3% do 77.567 egzemplarzy. To przekłada się na rekordowy na przestrzeni ostatnich 30 lat udział rynkowy za pierwszy kwartał (15,3%).
W sumie liczba rejestracji nowych aut marki Citroën (pojazdy osobowe oraz lekkie dostawcze) wyniosła w marcu 38.846 sztuk (udział rynkowy 16,3%), natomiast narastająco od początku roku to 95.218 egzemplarzy (udział rynkowy 15,8%).
Przedstawiciele marki Citroën podkreślają dynamiczną sprzedaż modeli takich jak C4 Picasso (wersja 5- oraz 7-miejscowa), C5 oraz Berlingo. Producent podkreśla również bardzo dobre przyjęcie samochodu C3 Picasso (ponad 6 tys. zamówień), który aktualnie jest lansowany w Polsce w ramach szeroko zakrojonej kampanii reklamowej.
Przypomnijmy, że w marcu francuski rynek nowych samochodów osobowych zanotował wzrost liczony rok do roku o 8,1%, w czym duża zasługa premii w wysokości 1.000 EUR oferowanych klientom, którzy przy kupnie nowego pojazdu o wysokich walorach ekologicznych oddadzą na złom swój stary pojazd (co najmniej 10-letni).
Wynik skumulowany liczony od początku bieżącego roku to we Francji 505.533 nowych aut zarejestrowanych w okresie styczeń-marzec (-3,9%).
Źródło: IBRM Samar
Autor: Rafał Żaglewski
Zdjęcia: Francuskie.pl
Najnowsze komentarze