Do aktualnego wydania tygodnika „Auto Świat” dołączono dodatek specjalny traktujący o tym, „jak kupić samochód za granicą”. A na „prawdziwej” okładce pisma pojawiło się jedno auto francuskie, Peugeot 308, ale podobnie, jak w „Motorze”, najwięcej miejsca zajmuje nowe Volvo XC90. Co ciekawe, „Auto Świat” datowany jest tym razem na niedzielę, a nie poniedziałek. Czy tylko po to, by wytłumaczyć obecność dodatku dokładanego zawsze do ostatniego numeru w miesiącu, czy może teraz już tak będzie?
„Auto Świat” nr 36 (986) z 31.VIII.2014
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 32 (dodatek)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,3 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C4 Picasso, 205, 206, 307, 308, 5, Clio, Laguna, Scenic, Twingo
Nawet cienia wzmianki o francuskich samochodach nie znalazłem na pierwszych piętnastu stronach aktualnego „Auto Świata”. Za to na stronach 16-21 mamy przedruk z niemieckiego „Auto Bilda” – porównanie czterech kompaktowych kombi: Forda Focusa, Peugeota 308, Seata Leona i Volkswagena Golfa. Wszystkie napędzane są silnikami benzynowymi o mocach rzędu 122-130 KM, przy czym najmocniejsza jednostka pracuje w aucie francuskim, choć – co ciekawe – mimo najwyższej mocy i największego maksymalnego momentu obrotowego jest wolniejsza w sprincie od konkurencji z koncernu VAG. Ale to pewnie masa… ;-)
Okazuje się, że nie do końca – Golf jest lżejszy od 308-ki raptem o 6 kg, co stanowi raptem 0,44% jego masy. Chyba więc ma lepiej zestopniowaną skrzynię, bo na pewno ta francuska haczy i jest nieprecyzyjna… Nic o tym wprawdzie nie napisano, za to dopatrzono się w Peugeocie podskakiwania na nierównościach. Gdzie oni jeździli??? Widoczność też jest rzekomo ograniczona (pewnie przez klapki z logo Volkswagena na oczach…), a z tyłu podobno jest mało miejsca. Na wszelki wypadek jednak żadnych danych na temat przestronności nie podano, bo mogłoby się jeszcze okazać coś innego.
Peugeot wygrał z Fordem dwudziestoma dwoma punktami, ale przegrał z kretesem z konkurencją z VAG-a – z Golfem aż o 26 punktów, z Leonem o 24. Francuski kompakt blado wypadł pod względem przestronności, stracił też punkty za ładowność, widoczność, fotele/pozycję kierowcy, ergonomię obsługi, przyspieszenie, poziom hałasu, skuteczność hamulców (chciałbym zobaczyć tego Golfa hamującego na średnio 34,7 metrach…), utratę wartości i zużycie paliwa.
W tekście wspomniano też Peugeota 307.
W dziale Porady zamieszczono – na stronach 28-30 – tekst traktujący o tym, gdzie warto kupować części zamienne w zależności od modelu. Wśród przykładowych sześciu aut pojawiło się Renault Twingo II, które okazało się tańsze na przykładowym pakiecie części od np. Hyundaia i10, nie mówiąc już o Smarcie ForTwo.
Nowego Citroëna C4 Picasso wspomniano (i pokazano na zdjęciu fragment takiego samochodu) na stronie 32.
Renault Clio pokazano w roli rywala dla opisanego na stronach 36-37 Nissana Micry.
W artykule „Luksus na każdą kieszeń” (strony 38-41) pokazano samochody segmentów E i wyższych dostępnych na rynku wtórnym, ale dziwnym trafem nie zająknięto się o ani jednym aucie francuskim. Za to aż dwukrotnie wbito tam Škodę Superb, a to przecież samochód segmentu D, więc trochę niepasujący do np. BMW serii 7, czy Mercedesa klasy S. Toż to przebrany Passat, więc pisanie, jakoby „koszty serwisu, napraw i obsługi technicznej” były „typowe dla pojazdów klasy średniej, natomiast walory użytkowe wykraczają ponad klasę wyższą”, to zwyczajne robienie ludziom wody z mózgów i nadużycie! Jak się ma taki Superb do Vel Satisa, C6, czy choćby 607-ki!?! Włazidupstwo „Auto Świata” przekracza w przypadku Škody wszelkie granice!!!
W dodatku pojawiło się na stronie 2. zdjęcie Citroëna C4, cztery strony dalej traficie na fotkę Peugeota 206 CC, dostrzeżecie też pewnie Renault Scenic’a, na stronie 7. wypatrzycie fragmenty Renault 5 i Peugeota 205, a także Laguny i Peugeota 206 SW.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 36/2014
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze