Stellantis, właściciel takich marek marek Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel i Peugeot, informuje o działaniach związanych z silnikiem 1.0 oraz 1.2 PureTech. Jest to oficjalna informacja Stellantis Polska.
„Jakość naszych produktów i zadowolenie naszych klientów to dla nas priorytety. Pomimo tego, z przykrością odnotowujemy, że niektórzy klienci mogli mieć do czynienia z nadmiernym zużyciem oleju przez silnik pojazdu lub przedwczesną degradacją paska rozrządu z powodu przyspieszonego starzenia się oleju w niektórych silnikach benzynowych Puretech 1.0 i 1.2. Przypominamy, że obowiązkowe jest przestrzeganie zaleceń producenta pojazdu dotyczących czynności serwisowych (np. kontrola paska co przegląd) oraz używanie właściwego oleju (specyfika olejowa) oraz właściwej jakości paliwa, co jest niezbędne dla optymalnej pracy silnika.
Przy pewnym sposobie eksploatacji pojazdu, pomimo przestrzegania zaleceń dotyczących czynności serwisowych, mogą wystąpić przypadki nadmiernego zużycia oleju silnikowego lub sygnały dotyczące niewłaściwego ciśnienia oleju (spowodowanego przedwczesną degradacją paska rozrządu i zatykaniem smoka układu olejowego). W związku z tym Stellantis ma wdrożoną odpowiednią politykę ochrony swoich klientów:
- W przypadku nadmiernego zużycia oleju: koszt interwencji naprawczej jest pokrywany w 100% w okresie do 5 lat/100 000 km, a następnie od 5 do 8 lat/150 000 km, ochrona jest ograniczona tylko do części zamiennych niezbędnych do naprawy silnika,
- W przypadku potencjalnej usterki ciśnienia oleju: przy okazji każdego przeglądu okresowego przeprowadza się kontrolę wyglądu i wymiarów paska rozrządu, a wszystkie niezbędne naprawy są wykonywane bezpłatnie do 6 lat lub przebiegu 100 000 km (kryterium okresowej wymiany paska rozrządu).
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. Codziennie
Równolegle informujemy, że od połowy czerwca 2022 roku w produkcji silników Puretech 1.0 i 1.2. (pojazdy nowe) i w naprawach posprzedażnych (naprawy w ASO) stosowany jest nowy, bardziej olejoodporny pasek rozrządu, zaś w silnikach Puretech 1.2. MHEV w związku z wprowadzeniem elektrycznych układów wspomagających – pasek rozrządu został zastąpiony łańcuchem.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. Opinie, pomiary, spalanie
Nasze autoryzowane serwisy są odpowiednio przeszkolone, aby przeprowadzić właściwą diagnostykę i zaoferować najlepsze rozwiązania w tej sytuacji. Zastosowane rozwiązania techniczne gwarantują obecnie niezawodność silników benzynowych 1.0 i 1.2 PureTech EB” – kończy swój komunikat Stellantis Polska.
W związki z licznymi pytaniami Czytelników informujemy, iż informację o tożsamej treści posiadają serwisy Stellantis marek Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel i Peugeot w Polsce.
Najnowsze komentarze