Ta nowa oferta, która skierowana jest do rodzin szukających alternatywy dla typowych kompaktowych minivanów, cechuje się wyjątkowo modułową budową. W środku znajdziemy siedem indywidualnych foteli, a tylne mogą być składane i wyjmowane.
W rezultacie wnętrze auta może być w każdej chwili dostosowane do indywidualnych potrzeb pasażerów.
Siedmioosobowa wersja Partnera Tepee posiada wszystkie najlepsze cechy kompaktowego vana. Jest wszechstronna i wygodna, z ogromnym wręcz przedziałem pasażerskim, a także z wieloma udogodnieniami dla każdego z członków rodzin.
Przestronne i funkcjonalne wnętrze można konfigurować na różne sposoby, a do dyspozycji mamy:
– 2 niezależne siedzenia w pierwszym rzędzie;
– 3 niezależne, składane, z możliwością całkowitego wyjęcia siedzenia w drugim rzędzie;
– 2 niezależne, składane, wyjmowane fotele w trzecim rzędzie.
Szczególną uwagę poświęcono siedzeniom trzeciego rzędu. Aby zapewnić odpowiednią ilość miejsca na nogi pasażerów, siedzenia w drugim rzędzie zostały przesunięte o 9 cm do przodu i podniesione o 42 mm w porównaniu do wersji pięcioosobowej. Podłoga w tylnej części kabiny także została lekko podniesiona, dzięki czemu pasażerowie trzeciego rzędu siedzeń mają lepszą widoczność do przodu. Oparcia siedzeń trzeciego rzędu są regulowana, aby zapewnić pasażerom jak najlepszą pozycję podczas jazdy.
Siedzenia drugiego i trzeciego rzędu mogą być składane oraz wyjmowane niezależnie i oddzielnie.
Ponieważ waga siedzeń drugiego rzędu nie przekracza 14 kg, a trzeciego 12 kg, cała transformacja wnętrza może być dokonana przy użyciu minimalnej siły.
Aby dostać się do ostatniego rzędu siedzeń należy złożyć fotele drugiego rzędu. Duży otwór odsuwanych bocznych drzwi umożliwia łatwe zajęcie miejsca w trzecim rzędzie. Zapewne dzieci będą jednak wolały dostawać się na dwa ostatnie fotele przez bagażnik, przedostając się przestrzenią między tymi siedzeniami. Usytuowanie siedzeń ostatniego i drugiego rzędu sprawia, że nikomu nie powinno zabraknąć miejsca na nogi ani nad głowami.
Pasażerowie drugiego rzędu mają do dyspozycji stoliki przymocowane do oparć przednich siedzeń. Te poręczne gadżety mają regulowany kąt nachylenia. Niestety, przy pełnej, siedmioosobowej obsadzie, pojemność bagażnika wynosi jedynie 100 litrów. Jeśli złożymy trzeci rząd siedzeń, wzrasta ona do 470 litrów, a po całkowitym usunięciu ostatnich dwóch foteli mamy do dyspozycji aż 670 litrów przestrzeni bagażowej.
Dobre, zwinne zachowanie na drodze, skuteczne hamulce oraz komfortowe zawieszenie siedmioosobowej wersji Partnera Tepee wyznaczają standardy w tej klasie aut. Wszystko dzięki zastosowaniu specjalnie dostrojonych sprężyn oraz amortyzatorów, dostosowanych do większych obciążeń, z jakimi musi radzić sobie wersja wzbogacona o dwa dodatkowe fotele.
Wiele uwagi poświęcono wyciszeniu, które jest jednym z atutów auta. Dzięki temu pasażerowie ostatniego rzędu siedzeń są w stanie komunikować się z tymi w pierwszym rzędzie bez podnoszenia głosu.
Bogata jest gama silników. Do dyspozycji jest jeden silnik benzynowy i aż trzy warianty motorów wysokoprężnych:
– benzynowy 1,6i 16v 110 KM
– 1,6 HDi 90 KM
– 1,6 HDi 90 KM FAP
– 1,6 HDi 110 KM FAP
Wszystkie te silniki są wyposażone w manualne, pięciobiegowe skrzynie biegów. Dwa z trzech silników diesla mają na wyposażeniu filtr cząstek stałych FAP.
Motory 1,6 HDi, to najnowsze generacje wysokoprężnych jednostek opracowanych przez koncern PSA. Do ich zasilania użyto drugiej generacji wtrysku paliwa typu common rail i wszystkie posiadają aluminiowe, szesnastozaworowe głowice, zapewniając bardzo dobre osiągi oraz niską emisję dwutlenku węgla, a także bardzo niewielkie zużycie paliwa.
Siedmioosobowa wersja Peugeota Partnera Tepee będzie dostępna w dwóch wariantach wyposażenia: Leisure i Outdoor. Gadżety, takie jak szklane dachy typu Zenith, czy system podwieszanych dachowych schowków zostały specjalnie przeprojektowane dla wersji z trzecim rzędem siedzeń. Samochód jest w sprzedaży od lutego 2009 roku.
Źródło: Peugeot Presse
Tłumaczenie z angielskiego: Grzegorz Różycki
Najnowsze komentarze