Simca, francuski producent samochodów, w latach 70. próbował podtrzymać zainteresowanie swoim starzejącym się modelem 1000, wprowadzając na rynek nowe wersje, takie jak SR. Ta odmiana była wyposażona w silnik o oszałamiającej pojemności 1.118 cm³ i mocy… 55 KM, a także wyróżniała się specjalnymi emblematami, dodatkowymi światłami i elementami na tylnej części pojazdu, które miały przyciągać wzrok.
Jednym z ciekawych materiałów promocyjnych jest broszura z 1976 roku pochodząca z Belgii, z której pochodzą te zdjęcia. Simca 1000, będąca jednym z ostatnich produkowanych samochodów z silnikiem umieszczonym z tyłu, wyróżniała się na tle konkurencji swoim sportowym charakterem. W ofercie były dostępne również wersje Rallye 1 z silnikiem o pojemności 1.294 cm³ i mocy 60 KM oraz Rallye 2 o mocy 86 KM. Te sportowe odmiany dodatkowo podkreślały dynamikę i konkurencyjność modelu 1000 w swojej klasie.
Najnowsze wiadomości motoryzacyjne z kraju i ze świata

Strategia Simca dotycząca modelu 1000 polegała na uczynieniu z tego dojrzałego projektu jak najbardziej atrakcyjnej opcji w porównaniu do konkurentów. Podstawowy model z silnikiem o pojemności 944 cm³ i mocy 40 KM był oferowany w wersji LS, a także w lepiej wyposażonej odmianie GLS. Tekst w broszurze po flamandzku opisywał GLS jako „dużo samochodu za niewielkie pieniądze”.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles

Simca 1000 była więc samochodem, który mimo upływu lat, dzięki przemyślanym modyfikacjom i wersjom specjalnym, potrafił wciąż przyciągać klientów. To właśnie te cechy sprawiły, że model ten zyskał miano ikony i jest pamiętany do dziś jako przykład udanej adaptacji klasycznego projektu do zmieniających się warunków rynkowych.
Zobacz więcej artykułów na temat marki Simca.
źródło: Car Brochure Addict
Najnowsze komentarze