Rajd Polski, kandydujący do serii Mistrzostw Świata (WRC), jest jednym z najstarszych rajdów, które przetrwały do dziś. W tym roku stanowi czwartą z dziesięciu rund RSME. Rozgrywany na nawierzchniach szutrowych, po raz trzeci z rzędu przebiegać będzie drogami Mazur – pojezierza o wyraźnie turystycznym obliczu. Baza i inne obiekty rajdu zlokalizowane są 200 km na północ od Warszawy, w Mikołajkach.
Rajd składa się z dwóch etapów, których trasy wytyczono na północ od Mikołajek, gdzie w piątek wieczorem odbędzie się superoes. Program rajdu jest typowy; obejmuje dwie pętle –sobotnią i niedzielną – liczące po trzy odcinki specjalne przejeżdżane dwa razy. Liczba oesów nie jest więc duża, są one za to dość długie.
W odróżnieniu od udziału w poprzednich rajdach w tym sezonie RSME i od IRC (Intercontinental Rally Challenge), Simon Jean-Joseph wystartuje nie Citroënem C2 Super 1600, lecz C2-R2. Yves Matton. Szef Działu Programów Sportowych dla Klientów Citroën Sport, wyjaśnia przyczyny tej zmiany: „Wybraliśmy właściwe rozwiązanie, by móc wziąć udział w jak największej liczbie rund tego sezonu. Wystawiając w Polsce R2 zachowamy część budżetu, dzięki któremu w następnym starcie wykorzystamy C2 S1600. Sądząc po osiągnięciach Simona, mamy nadzieję, że – podobnie, jak Kris Meeke, który zwrócił na siebie uwagę w poprzedniej rundzie – uda nam się pokazać możliwości C2-R2 na tym ważnym dla Citroëna rynku.”
W obliczu takich celów Simon Jean-Joseph jest zadowolony, że wystartuje w Polsce na C2-R2. „To duże wyzwanie” – przyznaje.- „Za kierownicą tego samochodu przejechałem zaledwie kilka metrów na drodze asfaltowej podczas pierwszych testów, samochód będę więc poznawał od zera w piątek, na odcinku testowym. Jestem jednak spokojny, bo C2-R2 odnosi duże sukcesy w programie Juniorów i w różnych mistrzostwach krajowych, w których jest wystawiany. Wyróżnia się wyjątkową niezawodnością, a ponadto wiem, że mogę zaufać ekipie Citroën Sport. Po kilku startach Citroënem C2 S1600 trzeba będzie się przestawić, ale to przyjemne zadanie, bo lubię nowe wyzwania.”
Motywację Jean-Josepha zwiększa fakt, że zna już niektóre odcinki specjalne. „Tam jest prawie jak w Finlandii. Równie szybko, jeszcze węziej, może tylko drzewa wzdłuż skraju drogi nie są tak grube, jak w regionie Jyväskylä. Ukształtowanie terenu nie sprawia trudności, jest idealne dla małego samochodu, jak C2. Postaramy się potwierdzić nasze możliwości i uzyskać jak najlepszy wynik na oczach zawsze bardzo licznej polskiej publiczności” – podsumowuje Simon Jean-Joseph.
Rajd Polski 2007 w skrócie:
* Będzie to 64. edycja tego rajdu, który po raz pierwszy odbył się w 1921 r., jest zatem jednym z najstarszych rajdów na świecie, obecnie liczącym się do klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC, 4 runda) oraz do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
* Bazę rajdu zlokalizowano w mieście Mikołajki, znajdującym się o 200 km od lotniska im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Park serwisowy oraz parc fermé rozlokowane są w pobliżu hotelu Gołębiewski, na brzegu jeziora Tałty. Hotel mieści także bazę rajdu i biuro prasowe.
* Trasa edycji 2007 liczy 730,98 km długości, w tym 14 odcinków specjalnych (7 różnych) o łącznej długości 283,32 km.
* Przejazdy zapoznawcze zaplanowano na środę 6. i czwartek 7. czerwca. Każda załoga ma prawo przejechać każdy odcinek dwa razy z prędkością do 70 km/h. Zapoznanie z trasą superoesu odbędzie się w piątek.
* Odcinek testowy rozegrany zostanie w piątek 8. czerwca w godz. od 9:00 do 13:00 na terenie gminy Faszcze.
* Uroczystość startu przewidziano na piątek 8. czerwca w Mikołajkach.
* Opony: Liczba opon nie jest limitowana. W każdej chwili trwania rajdu załogi mogą mieć w samochodzie dwa koła zapasowe. Zakazane jest stosowanie opon z musem zalepiającym przebicia.
* W samochodach napędzanych silnikiem wolnossącym na jedną oś dopuszczalne jest użycie jednej zapasowej skrzyni biegów. Silnik jest zaplombowany.
* Etap 1: piątek 8. i sobota 9. czerwca: 374,92 km, w tym 151,32 km jazdy na czas (8 odcinków specjalnych).
Piątek, start z Mikołajek o godz. 17:57; OS1: „Superoes Mikołajki 1” (2 km); Wjazd do parc fermé 18:05.
Sobota, wyjazd z parc fermé, wjazd na Serwis A (8:00/20 min.); OS2: „Gawliki 1” (27,92 Km); OS3: „Wydminy 1” (25,46 km); OS4: „Miłki 1” (20,28 km); Komasacja w Mikołajkach (12:12/15 min.) – Serwis B (12:27/20 min.); OS5: „Gawliki 2”; OS6: „Wydminy 2”; OS7: „Miłki 2”; OS8: „Superoes Mikołajki 2” – Serwis C (16:49/45 min).
* Etap 2: niedziela 10. czerwca: 356,06 km, w tym 132 km jazdy na czas (6 oesów). Wyjazd z parc fermé, wjazd na Serwis D (8:00/20 min.); OS9: „Mikołajki 1” (20,05 km); OS10: „Tros 1” (16,60 km); OS11: „Paprotki 1” (29,35 km); Komasacja w Mikołajkach (12:14/15 min.); Serwis E (12:29/20 min.); OS12: „Mikołajki 2”; OS13: „Tros 2”; OS14: „Paprotki 2”; Komasacja w Mikołajkach (16:41/10 min.) – Serwis F (16:51/20 min). Podium, 17:19.
* Uroczystość rozdania nagród w Mikołajkach rozpocznie się w niedzielę 10. czerwca o godz. 17:19.
* Uwaga: Simon i Jack wzięli udział w Rajdzie Polski w 2005 r., zajmując 8. miejsce w klasyfikacji generalnej i wygrywając w kategorii samochodów z napędem na jedną oś.
* W rajdzie wystartuje wiele Citroënów, w tym C2 Super 1600 niemieckiego kierowcy Aarona Burkarta oraz Citroëny C2-R2 z polskimi załogami (Piotr Maciejewski/Piotr Kowalski, Ariel Piotrowski/Martyna Zarębska, Radosław Typa/Wojciech śuk, Grzegorz Grono/Małgorzata Kun i Maciej Rzeźnik/Daniel Dymurski).
Najnowsze komentarze