Dacia zaprezentowała nowy model Sandero a wraz z nim gamę jednostek napędowych. W ofercie pojawi się luka w miejscu diesla. Zamiast silnika wysokoprężnego rumuńska marka proponuje napęd Eco-G, który pracuje zarówno na benzynie, jak i LPG. Czy w związku z restrykcjami dotyczącymi emisji CO2, Dacia zamierza wprowadzić napęd hybrydowy?
Dacia Sandero będzie miała w ofercie trzy wersje napędowe. Gamę otwiera wolnossący silnik SCe o mocy 65 KM. Wyżej w ofercie znajdziemy turbodoładowaną jednostkę TCe o mocy 90 KM, która zostanie połączona z manualną 6-biegową skrzynią lub przekładnią CVT. Najmocniejszą opcją dla Sandero będzie napęd Eco-G o mocy 100 KM, który pracuje na benzynie i LPG. Według Dacii wystarczy jedna wizyta na stacji paliw, aby Sandero z fabryczną instalacją gazową przejechało 1300 km. W ofercie nie znajdziemy już diesla. Przedstawiciele marki tłumaczą lukę trendami rynku i przekonują do napędu LPG.
Zobacz: Dacia Duster z silnikiem 100 KM i LPG. Test, opinie.
„Jeśli popatrzymy na ostatnie 2-3 lata, udział diesla w rynku pojazdów segmentu B jest stosunkowo niski i wciąż spada. Dacia dokonała wyboru i zdecydowała się na technologię najlepszych osiągów w najniższej cenie” – powiedział Michel Bensoussan, dyrektor programowy Dacii podczas prezentacji nowego modelu. „Mówimy o technologii Eco-G” – dodał Loic Bouttier, główny inżynier LPG rumuńskiej marki. „Wiele ulepszyliśmy w ciągu ostatnich kilku lat. Zauważyliśmy, że z napędem LPG mamy takie same wartości emisji CO2 jak w przypadku diesla a całkowite koszty eksploatacji są porównywalne lub nieznacznie niższe. Uważamy, że to bardzo dobry produkt. Jest tańszy w zakupie niż diesel a klienci mogą cieszyć się niskimi kosztami codziennej eksploatacji” – powiedział. Dacia przekonuje, że wersja z LPG emituje 11% CO2 mniej niż porównywalny model z silnikiem benzynowym.
Zobacz: 150-konna Dacia Duster. Czy warto kupić?
Czy Dacia planuje hybrydową wersję Sandero?
Przed premierą Sandero w mediach wielokrotnie pojawiały się wzmianki o planach wykorzystania napędu hybrydowego E-Tech pochodzącego od Renault Clio i Captur. Podczas prezentacji nowego modelu, Dacia przekonała, że w najbliższym czasie hybryd nie planuje. Obniżenie emisji CO2 ma zapewnić instalacja LPG oraz nowy, elektryczny model Spring.
„Dacia należy do Grupy Renault i wszystkie najważniejsze technologie są dla nas dostępne, czego przykładem może być koncepcyjny model Spring z napędem elektrycznym. Proces proponowania naszym klientom nowych technologii jest całkiem prosty. Po pierwsze patrzymy na cenę zakupu i koszty eksploatacji. Jeśli dostrzeżemy, że klienci są gotowi i zaakceptowali wartość i poziom cenowy, idziemy w tym kierunku. Dotychczas nie zdecydowaliśmy się na wprowadzenie technologii hybrydowej. Uważamy, że gama silnikowa, którą posiadamy jest na to dobrą odpowiedzią zarówno w kwestii emisji, jak i konsumpcji paliwa” – powiedział Ionut, Gheorghe dyrektor marketingu produktu Dacia.
Najnowsze komentarze