Według opublikowanych wczoraj danych Citroën odnotował na brytyjskim rynku wzrost sprzedaży samochodów osobowych (rok 2021 do 2020) o 7,6%. I to na ryku, którego ogólny wzrost wyniósł tylko 1,0%. Duży wpływ na wynik francuskiej marki miało wprowadzenie na rynek nowego C4 oraz jego elektrycznej wersji ë-C4.
Ten model łącznie zajął drugie miejsce w gamie sprzedaży po znanym i uznanym C3. Udział rynkowy Citroëna zwiększył się o 0,1 punktu procentowego. Rozpoczęty właśnie rok 2022 jawi się równie ekscytująco – na brytyjski rynek trafią wkrótce wyczekiwany miejski elektryczny Ami (także w wersji Cargo) oraz przedstawiciel segmentu D – nowy Citroën C5 X.
Zobacz: Nowy Citroën C4. Ultrakomfortowy kompakt w promocyjnej cenie na rok 2022.
Sprzedaż wspomnianego Citroëna C4 rosła z miesiąca na miesiąc, a w ujęciu całorocznym aż niemal jedna czwarta sprzedaży modelu przypadła na wersję elektryczną! Ponad 70% klientów decydowało się na którąś z dwóch najwyższych wersji wyposażeniowych C4/ë-C4 – Shine lub Shine Plus. Nabywcy z Wielkiej Brytanii, którzy wybierają te najwyższe poziomy wyposażenia, cieszą się takimi funkcjami, jak reflektory LED, 18-calowe felgi aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, kolorowa kamera cofania, wyświetlacz przezierny i Citroën Connect Nav, wszystko w standardzie. Topowe warianty „Shine Plus” wyposażone są w skórzaną tapicerkę i system głośników Hi-Fi z subwooferem. A wszystko to zamknięte w efektownym nadwoziu – nowy ë-C4 i nowy C4 są już zdecydowanym faworytem wśród kierowców w Wielkiej Brytanii.
Zobacz: Jak nowego Citroëna C4 widzą brytyjscy dziennikarze
W innym segmencie model C3 odnotował kolejny pozytywny wynik, utrzymując pozycję najlepiej sprzedającego się modelu Citroëna w Wielkiej Brytanii. Po znaczącym liftingu we wrześniu 2020 r. C3 oferuje nabywcom segmentu B wyjątkowo wyróżniające się i wygodne auto z szeroką gamą dostępnych opcji personalizacji.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën UK
Najnowsze komentarze