Firma Stellantis ogłosiła dziś, że zainwestuje łącznie 155 milionów dolarów w trzy zakłady w Kokomo w stanie Indiana, aby produkować nowe elektryczne moduły napędowe (EDM), które pomogą zasilić przyszłe pojazdy elektryczne montowane w Ameryce Północnej i wspierać cel, jakim jest sprzedaż 50% pojazdów elektrycznych z akumulatorem w USA do 2030 roku.
Przy ponad 25 premierach pojazdów elektrycznych z napędem akumulatorowym (BEV) planowanych w USA do 2030 roku, EDM wyprodukowane w Kokomo zostaną zintegrowane z pojazdami zaprojektowanymi na platformach STLA Large i STLA Frame. Oferując rozwiązanie typu „wszystko w jednym” dla układów napędowych pojazdów elektrycznych, EDM składa się z trzech głównych komponentów – silnika elektrycznego, elektroniki mocy i przekładni – połączonych w jeden moduł, aby zapewnić lepsze osiągi i zasięg przy konkurencyjnych kosztach. Zoptymalizowana wydajność nowego EDM pomoże każdej platformie osiągnąć zasięg jazdy do 500 mil (800 km).
„Podczas gdy kontynuujemy nasze udane przejście do dekarbonizowanej przyszłości w naszych europejskich operacjach, teraz ustawiamy te same fundamentalne elementy dla rynku północnoamerykańskiego”, powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis. „Łącząc zalety EDM z naszymi nowymi platformami skoncentrowanymi na BEV i innowacyjnymi technologiami baterii, zaoferujemy naszym klientom różnorodne pojazdy elektryczne o niezrównanej wydajności i zasięgu w bardziej przystępnych cenach. A dzięki naszym wewnętrznym możliwościom produkcyjnym i doświadczeniu, zrobimy to z większą elastycznością i wydajnością.”
Inwestycje zostaną przeprowadzone w zakładach Indiana Transmission, Kokomo Transmission i Kokomo Casting Plant. Pokrywa przekładni będzie odlewana w Kokomo Casting i obrabiana w Kokomo Transmission. Obróbka kół zębatych i montaż końcowy będą miały miejsce w Indiana Transmission Plant. Rozpoczęcie produkcji spodziewane jest w trzecim kwartale 2024 roku, po przeprowadzeniu przezbrojenia.
Dzięki inwestycji, we wszystkich trzech zakładach zostanie utrzymanych ponad 265 miejsc pracy.
„Zatrudniając ponad 7000 pracowników w Indianie, inwestycje te wykorzystają podstawowe kompetencje produkcyjne lokalnej siły roboczej w zakresie odlewnictwa, obróbki mechanicznej i montażu, z których wszystkie będą potrzebne nawet w miarę jak rynek będzie przechodził na zelektryfikowaną przyszłość” – powiedział Mark Stewart, COO Stellantis North America. „Miasto Kokomo i stan Indiana były wspaniałymi partnerami przez wiele lat. Ta społeczność będzie nadal odgrywać główną rolę w naszych wysiłkach na rzecz zapewnienia bezpiecznych, czystych i niedrogich rozwiązań mobilności dla naszych klientów na długo w przyszłości.”
Od 2020 roku firma Stellantis zainwestowała w Indianie prawie 3,3 miliarda dolarów, aby wesprzeć jej przejście na elektryfikację. Obejmuje to ostatnie ogłoszenia o 643 mln USD na produkcję nowego silnika do zastosowań konwencjonalnych i PHEV, ośmiobiegowej skrzyni biegów nowej generacji i gigafactory joint venture z Samsung SDI.
W sumie inwestycje te wspierają ambicję Stellantis, aby osiągnąć zero węgla netto do 2038 roku, jak określono w jej planie strategicznym Dare Forward 2030.
Stellantis w Indianie
Stellantis posiada obecnie pięć zakładów produkujących układy napędowe w Indianie – trzy zakłady produkujące skrzynie biegów, zakład odlewniczy i zakład produkujący silniki. Portfolio skrzyń biegów obejmuje sześcio-, ośmio- i dziewięciobiegowe przekładnie, a także przekładnię SiEVT dla elektrycznego minivana Chrysler Pacifica plug-in hybrid, budowaną w Windsor Assembly Plant w Ontario w Kanadzie. W odlewni produkowane są aluminiowe części do komponentów samochodowych, skrzynie biegów i transaxle oraz odlewy bloków silnikowych. Fabryka silników produkuje GMET4 – opracowany przez firmę 2,0-litrowy rzędowy silnik czterocylindrowy Global Medium Engine z turbo.
Najnowsze komentarze