Stellantis i Controlled Thermal Resources Holdings Inc. (CTR) ogłosiły dziś znaczącą inwestycję w wysokości ponad 100 milionów dolarów od Stellantis w celu przyspieszenia rozwoju projektu CTR Hell’s Kitchen, największego na świecie geotermalnego projektu litowego o całkowitej zdolności do produkcji do 300 000 ton metrycznych ekwiwalentu węglanu litu rocznie. Lit produkowany w Hell’s Kitchen będzie wspierał kwalifikowalność pojazdów Stellantis BEV do zachęt konsumenckich w ramach amerykańskiej ustawy o redukcji inflacji (IRA).
Ponadto firmy rozszerzyły pierwotną umowę na dostawy, która obecnie wymaga od CTR dostarczania do 65 000 ton metrycznych monohydratu wodorotlenku litu (LHM) klasy akumulatorowej każdego roku przez 10-letni okres obowiązywania umowy. Ta nowa umowa obejmuje pierwotną umowę na dostawy litu podpisaną przez obie firmy w czerwcu 2022 r. na maksymalnie 25000 ton metrycznych LHM rocznie.
Projekt CTR Hell’s Kitchen w kalifornijskim hrabstwie Imperial będzie odzyskiwał lit z solanek geotermalnych przy użyciu energii odnawialnej i pary wodnej w celu wytworzenia prawdziwie „zielonych” produktów litowych o jakości baterii w całkowicie zintegrowanym procesie. Eliminuje to potrzebę stosowania stawów solankowych, kopalni odkrywkowych i przetwarzania litu zasilanego paliwami kopalnymi.
„Podstawą naszego wiodącego w branży dążenia do dekarbonizacji jest produkcja niskoemisyjna i zrównoważone dostawy jako elementy składowe naszych pojazdów elektrycznych” – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis. „Najnowsza umowa z CTR jest ważnym krokiem w trosce o naszych klientów i naszą planetę, ponieważ pracujemy nad zapewnieniem czystej, bezpiecznej i przystępnej cenowo mobilności w Ameryce Północnej”.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów
W ramach planu strategicznego Dare Forward 2030, Stellantis ogłosił plany osiągnięcia 100% udziału sprzedaży samochodów osobowych BEV w Europie i 50% udziału sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych BEV w Stanach Zjednoczonych do 2030 roku. Aby osiągnąć te cele sprzedażowe, firma zabezpiecza około 400 GWh pojemności akumulatorów, wspieranych przez sześć zakładów produkujących akumulatory w Ameryce Północnej i Europie. Stellantis jest na dobrej drodze, aby stać się korporacją o zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2038 r., z uwzględnieniem wszystkich zakresów, z jednocyfrową procentową kompensacją pozostałych emisji.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze