Stellantis ze swoimi markami sprzedawanymi w Hiszpanii, Abarthem, Alfą Romeo, Citroënem, DS Automobiles, Fiatem, Jeepem, Maserati, Oplem i Peugeotem, zamknął sierpień będąc liderem całego rynku samochodowego (w zakresie aut osobowych i lekkich pojazdów użytkowych), z 13.741 rejestracjami, co stanowi 22,5% udziału w tamtejszym rynku. Grupa jest również liderem na tym rynku w danych skumulowanych za osiem pierwszych miesięcy 2022 roku ze 140.815 zarejestrowanych aut, co przekłada się na 23,1% udziału w rynku.
Stellantis utrzymuje pozycję lidera także w gamie pojazdów zelektryfikowanych (w 100% elektryczne + hybrydy plug-in), na całym rynku hiszpańskim, z 819 zarejestrowanymi samochodami osobowymi i dostawczymi w sierpniu, co przekłada się na udział w rynku wynoszący 18,1% .
Koncern zajmuje również pierwsze miejsce w skumulowanych danych za osiem miesięcy w tym segmencie rynku z 12.839 rejestracjami. Gama zelektryfikowanych pojazdów, które wyróżniają się wysoką wydajnością i dostosowaniem do potrzeb wszystkich typów klientów, skutecznie przemawia do klientów w Hiszpanii. Kilka modeli Stellantis zalicza się do najlepiej sprzedających się w swoich kategoriach, np. Citroën ë-C4 (najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w sierpniu), Peugeot 3008 Plug-In Hybrid (wiodąca hybryda typu plug-in) czy Jeep Compass. 4xe i Fiat 500e.
Ponadto Stellantis i jego marki są niekwestionowanym punktem odniesienia dla pojazdów użytkowych w Hiszpanii. Grupa utrzymuje swoją historyczną pozycję lidera na tym rynku, z 4.222 rejestracjami w sierpniu (46,6% rynku). W ciągu minionych ośmiu miesięcy 2022 roku zarejestrowano w Hiszpanii 28.939 egzemplarzy lekkich aut użytkowych koncernu Stellantis.
Wyniki te stanowią kolejny krok w realizacji planu Stellantis Dare Forward 2030, którego celem jest osiągnięcie pozycji niekwestionowanego lidera elektryfikacji w Hiszpanii i na całym świecie.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; grafika: Stellantis
Najnowsze komentarze