Kawałek tyłu Renault Clio III jest jedynym francuskim akcentem na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. To wydanie podwójne, które ukazało się tydzień temu. Czy warto go poszukać w punktach sprzedaży prasy, jeśli chce się poczytać o samochodach francuskich?
AUTO ŚWIAT nr 22-23 (1299) z 31.V.2021
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,9 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: BX, C3, C5 Aircross, e-Jumpy, e-Spacetourer, 3 Crossback, 2008, 308, e-208, e-2008, Clio, Laguna, Megane, Zoe, Duster, Logan, Spring, Insignia, Zafira
We „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. Redaktor Sewastianowicz chwali się, że po audycie przeprowadzonym przez francuskie Buremu Veritas okazało się, że ich wydawnictwo jest zeroemisyjne. Naczelny zaczyna jednak dość niefortunnie: Od lat „Auto Świat” i wydawnictwo Ringiem Axel Springer Polska prowadzą działania proekologiczne. Pamiętam, jak wcale nie tak dawno temu AUTO ŚWIAT publikował artykuły o tym, jak usuwać filtry cząstek stałych…
Podążając za tym tematem AUTO ŚWIAT na stronach 12-17 publikuje raport o neutralności emisyjnej koncernów samochodowych. Oczywiście nie mogło tu zabraknąć informacji o Grupie Renault oraz o PSA, teraz już Stellantis.
Peugeota 2008 wspomniano krótko w teście Suzuki SX4 S-Cross zamieszczonym na stronach 40-41.
Citroëna C5 Aircross PHEV, Citroëny e-Spacetourer i e-Jumpy, DS 3 Crossbacka E-Tense, Opla Zafirę e-Life, Peugeoty e-208 i e-2008 oraz Renault Zoe wspomniano na stronach 46-48 w materiale poświęconym zagadnieniu czy auta hybrydowe i elektryczne mogą ciągnąć przyczepy.
Clio, które pojawiło się na okładce, można dostrzec także na stronie 55., tym razem nawet od przodu. To ponowna zapowiedź porównania pięciu aut miejskich.
Na stronach 56- AUTO ŚWIAT zamieszcza informacje o tym, ile mniej więcej kosztuje serwisowanie różnych samochodów używanych. Wspomina o kosztach wymiany kompletnego sprzęgła oraz rozrządu m.in. w Citroënach C3 I i II generacji, Daciach Logan I i II generacji, Peugeotach 308 I i II generacji oraz Renault Megane III i IV generacji.
Krótka notatka o akcji serwisowej Opla pojawiła się na stronie 65.
Clio powraca. Po podwójnej zapowiedzi wreszcie na stronach 66-71 znajdziecie materiał porównujący pięć aut segmentu B w cenie do 20.000 zł. Clio III jest wśród nich najstarsze – można je kupić już z roku 2005. Trochę to bez sensu, bo w założonej kwocie bez trudu można znaleźć Clio IV i to w zasadzie już bez większego ryzyka w przypadku silników 1.5 dCi, który został skutecznie poprawiony. Wybrano jednak Clio III, jakby trochę szukano chłopca do bicia. Nie wyszło jednak tak źle – z Clio przegrała wprawdzie tylko Škoda Fabia, ale francuskie auto zremisowało z Mazdą 2. Lepsze noty zebrały Honda Jazz i Kia Rio III.
Z raportu zamieszczonego na stronie 76. wynika, że koncern Stellantis po czterech miesiącach br. zajmuje drugą pozycję w Europie pod względem sprzedaży, zaś na trzecim miejscu plasuje się Renault Group.
Ile trzeba czekać na nowy samochód zamówiony w salonie? Okres oczekiwania się wydłuża, a szczegóły w przypadku kilku różnych marek AUTO ŚWIAT podał na stronach 78-79. Wspomniano tam Dacie Duster, Logan i Spring.
W dziale Z naszego archiwum na stronie 80. przypomniano starcie Renault Megane Coupe z Seatem Ibizą. Pojawiła się też wzmianka o Citroënie BX.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze