Stellantis jest liderem rynku francuskiego ze skumulowanym udziałem w rynku wynoszącym ponad 33%. Stellantis dominuje również na rynku pojazdów zelektryfikowanych (BEV + PHEV) z 29,3% udziałem w rynku w roku 2022.
Na francuskim rynku, który w 2022 roku zmniejszył się o 10%, liderem pozostaje Stellantis, wiodący francuski producent. Stellantis dominuje na rynku pojazdów zelektryfikowanych (BEV + PHEV), z udziałem w rynku na poziomie 29,3% i wzrostem o 17%, wyprzedzając najbliższego rywala o prawie 10 punktów.
Na bardzo dynamicznym rynku pojazdów w 100% elektrycznych, Stellantis rośnie szybciej niż rynek (+36%), a Peugeot e-208 jest numerem jeden wśród aut elektrycznych. Nowy samochód elektryczny Fiat 500 znalazł się w pierwszej piątce za cały rok z 60% wzrostem sprzedaży, co czyni go liderem wzrostów w swoim segmencie.
W tym samym okresie na rynku PHEV (plug-in hybrid vehicle) Stellantis jest liderem z trzema miejscami na podium dla modeli Peugeot 3008, 308 i Citroën C5 Aircross.
Peugeot drugi rok z rzędu zachowuje pozycję numer jeden na francuskim rynku samochodów osobowych
Wyniki te są nadal napędzane przez dobre wyniki Peugeot 208, który pozostaje najlepiej sprzedającym się pojazdem we Francji z 5,8% udziałem w rynku i 88.821 sprzedanymi egzemplarzami, o ponad 20.000 sztuk więcej niż kolejny samochód. Do tych dobrych wyników przyczyniły się również Peugeot 2008, 3008, 5008 i nowy Peugeot 308, liderzy w każdym ze swoich segmentów.
Marka Peugeot jest również liderem w zakresie pojazdów zelektryfikowanych, z udziałem w rynku na poziomie 14,5%, a model e-208 jest numerem jeden wśród aut elektrycznychz wynikiem 19.222 sztuk.
Lider w segmencie LCV
Stellantis umocnił swoją pozycję jako numer jeden w segmencie lekkich samochodów dostawczych z udziałem w rynku na poziomie 41% w skali roku.
Stellantis nadal korzysta z bogactwa swojej zelektryfikowanej oferty (12 modeli) i utrzymuje pozycję lidera w dziedzinie w 100% elektrycznych pojazdów użytkowych, odnotowując znaczny wzrost portfela zamówień i udział w rynku bliski 47% za cały rok, dzięki wynikom swoich marek Peugeot, Citroën, Opel i Fiat Professional. Dodatkowo Stellantis wspiera elektryczną mobilność swoich klientów, uruchamiając Free2Move eSolution.
Wraz z utworzeniem sieci szybkiego ładowania Atlante, z publicznymi rozwiązaniami ładowania w roamingu, Stellantis oferuje obecnie kompletny ekosystem, który wspiera transformację energetyczną we Francji i w Europie.
Spoticar – wiodąca firma w zakresie sprzedaży aut używanych
W 2022 roku Spoticar stał się wiodącą francuską siecią sprzedaży samochodów używanych. Dzięki ofercie 50.000 starannie wyselekcjonowanych pojazdów używanych, z których 10% jest już hybrydowych i elektrycznych, Spoticar stanowi największą ofertę na francuskim rynku samochodów używanych.
Ambitna polityka startowa dla elektrycznego 2023 roku
Pierwsza połowa 2023 roku upłynie pod znakiem pojawienia się nowego DS 3 E-TENSE, Peugeot e-208, Jeep® Avenger i Opel Mokka Electric, wszystkie wyposażone w nowy mocny silnik elektryczny wyprodukowany przez Emotors w Trémery. Kolejne premiery będą miały miejsce w ciągu roku.
„Dzięki codziennemu zaangażowaniu wszystkich zespołów, Stellantis France przyczynia się do osiągnięcia ambitnych celów planu Dare Forward 2030, pozycjonując się jako lider pojazdów zelektryfikowanych na rynku francuskim” – powiedział Guillaume Couty, dyrektor Stellantis France. „W roku 2023 będziemy bardziej niż kiedykolwiek skoncentrowani na kontynuacji elektryfikacji naszych gam i będziemy kontynuować naszą transformację z naszą siecią, aby wspólnie opracować nowy model dystrybucji motoryzacyjnej, który jest zrównoważony, wydajny i skoncentrowany na doświadczeniu i satysfakcji klienta.”
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze