Pomimo jednoznacznie negatywnej opinii społeczności międzynarodowej, Carlos Tavares nie zamierza zamykać fabryki koncernu Stellantis w Rosji. Produkowane są tam dostawcze samochody Citroën, Opel i Peugeot na rynek rosyjski oraz byłych republik radzieckich.
Zobacz: Stellantis ma problemy ze swoją siecią dealerską w Polsce
Wojna na Ukrainie nie zmieniła decyzji biznesowych Carlosa Tavaresa. Pokusił się on co prawda o stwierdzenie, że rynek rosyjski jest mało znaczący i nie wpływa na przychody grupy, jednak decyzji o zamknięciu fabryki nie podjął. Zamroził tylko eksport oraz import z Rosji. Podmoskiewska fabryka działa a sam koncern chwali się rekordowymi zyskami za 2021 rok.Jednocześnie do pracowników i współpracujących ze Stellantis firm, także w Polsce, trafiają instrukcje, aby nie komentować sprawy wojny na Ukrainie, także w social mediach, a wszelkie pytania z rynku i od dziennikarzy kierować wyłącznie do wyspecjalizowanych komórek, zajmujących się komunikacją.
Zobacz: Nowa fabryka baterii do aut elektrycznych w Kanadzie
Stellantis ma zamiar utrzymywać produkcję na wschodzie tak długo jak się da. Na razie zakłady pracują ze zmniejszoną wydajnością a powodem jest brak odpowiedniej ilości części i podzespołów. W fabryce produkowane są samochody marek Citroën, Opel i Peugeot. Rozpoczęto również inwestycję związaną z produkcją skrzyń biegów. Zakłady w Kałudze miały stanowić hub produkcyjny i eksportowy Stellantis na rynek rosyjski oraz otaczające Rosję kraje, w tym byłe republiki radzieckie.
Zobacz: Mercedes rozpoczyna współpracę ze Stellantis
Fabryka w Kałudze zlokalizowana jest w pobliżu Moskwy. Rzeczniczka zakładów poinformowała, że produkcja odbywa się ze zmniejszoną wydajnością i nie wyklucza przerw w produkcji. Normalna wydajność fabryki to 11.000 samochodów rocznie. Tavares zapowiedział, że Stellantis może przenieść część produkcji samochodów dostawczych z fabryki w Kałudze, którą dzieli z Mitsubishi, do fabryk samochodów dostawczych w Hordain we Francji i Luton w Anglii.
Z Rosji, po ogromnej fali krytyki, wycofuje się za to koncern Renault.
https://www.youtube.com/watch?v=TtLJ-NFLum8
źródło: Automotive News Europe, własne
Najnowsze komentarze