Po dziesięciu miesiącach 2022 roku koncern Stellantis reprezentowany w Hiszpanii przez dziewięć marek (Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Maserati, Opel i Peugeot) zajmuje pozycję lidera na rynku nowych aut. W październiku także sprzedał najwięcej aut. Co więcej – jest liderem również w segmencie aut zelektryfikowanych (w pełni elektrycznych oraz hybryd typu plug-in), a także w gamie lekkich aut użytkowych.
W październiku koncern Stellantis poprzez swoich dziewięć marek oferowanych w tym kraju wykroił dla siebie 22,9% rynku nowych aut w Hiszpanii. Zarejestrowano tam 17.533 aut pochodzących z grupy utworzonej przez PSA i FCA. Także w danych skumulowanych za dziesięć miesięcy koncern przoduje na hiszpańskim rynku – w tym okresie nabywców znalazło 176.414 samochodów wyprodukowanych przez Stellantis.
W październiku Stellantis zajął również pierwsze miejsce na rynku pojazdów zelektryfikowanych, z 1.753 egzemplarzami reprezentującymi co czwartą rejestrację samochodów wyposażonych w te technologie w Hiszpanii. W ujęciu skumulowanym za dziesięć miesięcy koncern również jest liderem dzięki 16.146 rejestracjom, co przekłada się na udział w tym segmencie rynku wynoszący 24,5%.
Sprawdź, jak sprzedawały się samochody marek koncernu Stellantis w Polsce w październiku i ile ich zarejestrowano od początku 2022 roku
Stellantis jest również liderem na rynku pojazdów użytkowych w Hiszpanii z 4.490 rejestracjami w październiku i rynkowym udziałem sięgającym 42,9%. Dane skumulowane od początku roku mówią zaś o 37.774 rejestracjach lekkich pojazdów użytkowych.
Ponadto w październiku Fiat znajduje się na szczycie rankingu sprzedaży samochodów w 100% elektrycznych, napędzany sukcesem Fiata 500e (wiodącego w 100% elektrycznego samochodu osobowego na rynku hiszpańskim).
Kilka modeli Stellantis znalazło się wśród najlepiej sprzedających się w Hiszpanii modeli elektrycznych w swoich kategoriach, np. Fiat 500e i Citroën ë-C4, które do tej pory znalazły się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się w tym roku w 100% elektrycznych modeli w tym kraju, czy hybrydy plug-in w gamie takich modeli, jak Peugeot 3008, Jeep Compass i DS 7 Crossback, które znalazły się w pierwszej dziesiątce sprzedaży aut typu PHEV w tym samym okresie.
Podobnie Stellantis jest liderem na rynku w 100% elektrycznych pojazdów użytkowych, a Fiat prowadzi w rankingu marek w tej kategorii w październiku.
Wyniki te stanowią kolejny krok w realizacji planu Stellantis Dare Forward 2030, którego celem jest osiągnięcie pozycji niekwestionowanego lidera elektryfikacji w Hiszpanii i na całym świecie.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis
Najnowsze komentarze