Kiedy w 2021 roku koncerny PSA Peugeot Citroën oraz FCA Fiat Chrysler łączyły się, wspólne przedsięwzięcie nazwano Stellantis. Dwa lata po tym wydarzeniu ta jedna z największych firm na świecie zmienia nazwę. Jest to autorski pomysł Carlosa Tavaresa, szefa koncernu.
Obecnie w skład Steallantis wchodzą takie marki jak:
- Abarth – włoski producent sportowych samochodów działający od 1949 roku,
- Alfa Romeo – włoski producent samochodów działający od 1910 roku,
- Chrysler – amerykański producent samochodów działający od 1925 roku,
- Citroën – francuski producent samochodów działający od 1919 roku,
- Dodge – amerykański producent samochodów działający od 1900 roku,
- DS – francuski producent samochodów segmentu premium działający od 2014 roku,
- FIAT – włoski producent samochodów działający od 1899 roku,
- Jeep – amerykański producent samochodów terenowych i SUV działający od 1941 roku,
- Lancia – włoski producent samochodów działający od 1906 roku,
- Maserati – włoski producent samochodów sportowych i luksusowych oraz SUV działający od 1914 roku,
- Opel – niemiecki producent samochodów działający od 1898 roku,
- Peugeot – francuski producent samochodów działający od 1889 roku,
- Ram – amerykański producent pickupów działający od 2010 roku,
- Vauxhall – brytyjski producent samochodów działający od 1903 roku.
Inne marki:
- Comau – włoskie przedsiębiorstwo branży robotów produkcyjnych,
- Teksid – włoskie przedsiębiorstwo branży surowców produkcyjnych,
- Magneti Marelli – włoski producent części i komponentów dla branży motoryzacyjnej,
- CNH – producent maszyn budowlano-rolniczych marek New Holland i CASE,
- Mopar – amerykański producent i dystrybutor części samochodowych,
- La Stampa – włoski dziennik opiniotwórczy,
- FCA Bank – włoski bank samochodowy i konsumencki,
- Faurecia – francuski producent i dostawca części samochodowych,
- Gefco – francuskie przedsiębiorstwo logistyczne,
- Peugeot Motocycles – francuski producent motocykli i skuterów,
- PCM – francuskie przedsiębiorstwo handlowe,
- PCI – francuskie przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem i realizacją systemów technologicznych,
- Sevel – francusko-włoska spółka j.v. PSA i FIAT produkujące samochody dostawcze.
„Kluczem do zachowania konkurencyjności w sektorze motoryzacyjnym jest dalsza optymalizacja kosztów. W 2022 r. osiągnęliśmy rekordowe zyski i jestem przekoany, że będą one jeszcze wyższe w kolejnych latach. Jesteśmy na dobrej drodze do stania się najbardziej rentowną firmą motoryzacyjną” – powiedział Tavares w czasie konferencji prasowej. „Oszczędności będą dotyczyć także ważnej, a często zapominanej sfery korporacyjnej. Dlatego skracamy nazwę Stellantis.”
Od 1 stycznia 2024 r. koncern będzie nazywał się „Tis”.
„Pochodzące z greckiego wyrażenie TiS oznacza wszystko. Stellantis staje się Tis bo jest dla nas wszystkim. Skrócenie nazwy da nam miliardowe oszczędności” – podsumował Tavares.
Koncern będzie posługiwał się domeną internetową t.is.
To materiał na Prima Aprilis: wyjaśnienie tutaj.
Najnowsze komentarze