Strategia Stellantis, związana ze zmianą modelu biznesowego koncernu i koncentracji na oszczędnościach m.in. w sieci dystrybucji mogła mieć wpływ na gwałtowny spadku satysfakcji dealerów. W najnowszym badaniu NFDA Dealer Attitude Survey, przeprowadzonym w Anglii, większość dealerów marek koncernu wystawiła Stellantis najniższe noty w dużej części pytań.
W większości pytań marki Citroën, Jeep, Alfa Romeo, Vauxhall (pod tą marką sprzedawany jest w Anglii Opel) i Fiat otrzymały najgorsze oceny. Nieco lepiej wypadł Peugeot.
Dealerom zadano m.in. takie pytania:
- W jakim stopniu jest Pan/Pani zadowolony/a ze wsparcia producenta w czasie COVID-19?
- Jak bardzo jest Pan/Pani zadowolony/a z obecnej stopy zwrotu z inwestycji?
- Jak bardzo jest Pan/Pani zadowolony/a z całkowitej marży na nowych pojazdach?
- Jak ocenia Pan/Pani cele ilościowe?
- Jak bardzo jest Pan/Pani zadowolony/a z poziomu premii i bonusów?
- Czy kierownictwo Pana/Pani producenta bierze pod uwagę poglądy i opinie dealerów?
- Czy mierniki wydajności stosowane przez producenta w odniesieniu do Twojej firmy są uczciwe i rozsądne?
Średnia ocena marek Citroën, Alfa Romeo, Vauxhall, Abarth i Fiat wypadła najgorzej spośród wszystkich marek, zajmując odpowiednio ostatnie miejsca w tabeli. Najlepiej oceniono Peugeot, który uplasował się w połowie stawki. Łącznie badano 32 marki.
Plany koncernu przedstawiono na konferencji dealerów, nazywanych teraz inwestorami, w Birmingham. Stellantis zapowiada wprowadzenie nowej strategii obsługi posprzedażnej, zmianę struktury sprzedaży aut dostawczych oraz przyspieszenie wprowadzenia planów wprowadzenia modelu agencyjnego dla marek DS Automobiles oraz Alfa Romeo. Jednocześnie ma zostać zwiększonych nacisk na uruchamianie wielomarkowych salonów Stellantis, tak zwanych Domów Stellantis.
Koncern nie ukrywa, że interesują go wyłącznie silne finansowo firmy. „ Koncentrujemy się na tym, aby rozwijać się z silnymi partnerami, których już mamy. Chcemy budować relacje z inwestorami, którzy są otwarci na eksplorację portfolio wszystkich marek. To jest podejście, które przyjmujemy.” – powiedział dyrektor zarządzający Stellantis, Paul Willcox. „Chcemy zacząć od budowy zaufania między Stellantis a siecią handlową i przedstawić jasną wizję przyszłości”.
W Polsce nie było jeszcze spotkania z dealerami. Stellantis koncentruje się na poprawie niezbyt dobrych wyników rejestracji z początku roku.
Najnowsze komentarze