Pierwszy wakacyjny numer „Auto Moto” zawiera Poradnik kupującego używane Renault – kompendium, które może się przydać także Wam, naszym Czytelnikom. Wygląda więc na to, że przynajmniej część z Was może odżałować niespełna sześć złotych i kupić to wydanie, a macie na to jeszcze trochę czasu, bo numer sierpniowy trafi do sprzedaży dopiero 17. lipca.
A co z resztą? Może też być nieźle – na okładce bowiem znalazł się i Peugeot 2008, i Dacia Logan, choć dziwnym trafem królują tu samochody koncernu VAG – na szesnaście wszystkich pokazanych na zdjęciach aut, z Grupy Volkswagena pochodzi aż dziewięć.
„Auto Moto” nr 07 (206) z VII.2013
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 6 groszy
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C2, C3, C4, C4 Picasso, C5, C6, CX, DS3, GS, 107, 208, 2008, 306, 307, 308, 3008, 309, 407, 5008, RCZ, 5, Captur, Clio, Espace, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Thalia, Twingo, Lodgy, Logan, Sandero
Zaczyna się na stronie 17. podsumowaniem polskiej sprzedaży kompaktowych minivanów, którego to segmentu liderem została – w okresie czterech pierwszych miesięcy tego roku – Dacia Lodgy, na którą zdecydowało się 854 klientów – o 331 więcej, aniżeli na drugiego w stawce Chevroleta Orlando! Piąte miejsce zajmuje Peugeot 5008 (326 zarejestrowanych egzemplarzy), szóste Renault Scenic (317 sztuk), a siódme – Citroën C4 Picasso z wynikiem 302 samochodów.
Szybkie porównanie Peugeota 308 nowej, nadchodzącej generacji, z Volkswagenem Golfem znajdziecie na stronie 18. Zarzucono Peugeotowi, ze diametralnie się zmienił, ale generalnie opinii na temat francuskiego auta w materiale jest niewiele, zaś faktów – sporo, i za to należy „AM” pochwalić. W przypadku Golfa zaś pochwał nie brakuje – za zaletę uznano na przykład „stonowany design”. Pod spodem przypomniano poprzednie kompaktowe Peugeoty: 309, 306, 307 i pierwszą 308-kę, a w opisie wnętrza nowej odmiany pojawiły się odniesienia do 208-ki i 2008-ki.
Peugeota 208 pokazano na stronie 21. jako rywala dla Opla Corsy. Citroën DS3 wystąpił w tej samej roli w odniesieniu do Mini.
Renault Megane R.S. pokazano na stronie 24. w roli rywala dla testowanego tam i na kilku następnych stronach Volkswagena Golfa GTI. Zresztą dalej też znajdziecie odniesienia do Megane R.S. (i Opla Astry OPC). Oczywiście niemieckie auto okazało się rewelacyjne.
Renault Captura (technicznego bliźniaka Clio) pokazano na stronie 38. To początek ciągnącego się do strony 43. testu Peugeota 2008 z trzycylindrowym silnikiem 1.2 VTi. Jak oceniono miejskiego crossovera z lwem na masce?
Pochwalono przede wszystkim spory bagażnik, materiały wykończeniowe, system multimedialny, a nawet zawieszenie. Skrytykowano dźwignię hamulca ręcznego (moim zdaniem – rewelacyjną!), lokalizację zegarów, małą kierownicę, a nawet nieosłonięte gniazda USB pisząc, że „grozi [to] utratą np. pendrive’a pozostawionego w aucie”. No bez przesady – już wiedzę, jak ktoś wywala szybę po to, żeby „skroić” flasha za kilkanaście, czy nawet kilkadziesiąt złotych!
Cieszę się, że „AM” potwierdził moją opinię o bardzo dobrym prowadzeniu 2008-ki.
Niestety ostateczna ocena, to tylko cztery z pięciu możliwych do uzyskania gwiazdek.
Dacię Logan drugiej generacji zaprezentowano na stronach 52-53. Ten samochód otrzymał 4,5 gwiazdki i pochwały za design, niezłe materiały wykończeniowe, atrakcyjne ceny opcjonalnego wyposażenia, siedzenia, przestronny kufer i nowoczesne silniki (testowano wersję napędzaną motorem 0.9 TCe), a także komfortowe zawieszenie.
Poradnik kupującego używane Renault znajdziecie na stronach 58-71. Znajdziecie tam opisy i porady dotyczące modeli Twingo, Clio, Modus, Thalia, Megane, Scenic, Laguna, Koleos i Espace, a także wersje usportowione. Przy tych ostatnich przypomniano też słynne Renault 5 Turbo.
Francuskie auta pojawiły się też w materiale poświęconym „najbardziej awaryjnym samochodom i podzespołom” zamieszczonym na stronach 73-85. Wśród samochodów wymieniono m.in. Citroëna C2, Dacię Sandero, Citroëna C4, Peugeota 308, Peugeota 407, Renault Lagunę II, Renault Scenic’a i Renault Kangoo. Pochwalono za to Citroëna C1 i Peugeota 107.
Wśród silników benzynowych nie pojawiła się żadna francuska jednostka napędowa. Wśród diesli wspomniano motor 3.0 dCi pochodzący od Isuzu, który trafiał m.in. do Renault Espace.
Jeśli chodzi o skrzynie, to uważać trzeba na te montowane m.in. w Citroënach C4 i C5 oraz w Peugeotach 307 (Aisin AW TF-80 SC), Lagunie (Aisin AW55-50) oraz skrzynię Jatco JF011E spotykaną w Koleosie.
Co ciekawe nie zarzucono Citroënowi, by zawieszenia hydropneumatyczne były awaryjne, a nawet rozprawiono się z pokutującym na ten temat mitem. Wspomniano przy okazji modele GS, CX, C5 i C6.
Wśród Rynkowych debiutów miesiąca (strony 90-91) wspomniano Citroëna C3, Peugeota RCZ, Renault Captura, Renault Scenic’a XMOD i Renault Kangoo – wszystkie auta (poza Capturem i XMOD-em) po liftingach.
I to już wszystko, co o pojazdach francuskich napisano w „Auto Moto” w tym miesiącu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze