Alfa Romeo Tonale jest jedynym samochodem produkowanym przez koncerny znajdujące się w centrum naszego zainteresowania, o jakim wspomniano na okładce sierpniowego wydania miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT. I chodzi o wzmiankę słowną, bo jeśli chodzi o zdjęcia, to nie ma tam nic dla nas.
AUTO MOTOR I SPORT nr 08 (375) z VIII.2022
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 92 (z okładką)
Cena: 11,99 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 13 groszy
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5 X, 208, 3008, 408, 508 PSE, A110, Duster
Peugeota 508 PSE wspomniał we „wstępniaku” Redaktor Popkiewicz (strona 3.). Tam też pokazano zdjęcie Alfy Romeo Tonale.
Z kolei nowość marki Peugeot, model 408, to coś w stylu crossovera coupe, bo jednak raczej nie SUV-a. Auto ma atrakcyjną, coraz modniejszą sylwetkę i zostało zaprezentowane obok innych aut na stronach 6-9 w dziale Pole Position. Odniesiono się do Citroëna C5 X, ale i do Citroënów 308 i 508. I trzeba przyznać, że francuskiej nowości poświęcono najwięcej miejsca w tym artykule.
Tylny fragment Dacii Duster widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 12.
Peugeota 3008 Hybrid uznano za potencjalnego rywala dla przetestowanej na stronach 18-21 Kii Niro.
Peugeot 208 wystąpił w analogicznej roli względem Seata Ibizy na stronie 22.
Zapowiadany na okładce test Alfy Romeo Tonale znajdziecie na stronach 32-37. Włoski SUV uzyskał tylko 3,5 gwiazdki. Skrytykowano go za przeciętne osiągi, momentami niezbyt płynną pracę napędu hybrydowego, słabe czucie układu kierowniczego przy niskich prędkościach, wysoką cenę zakupu, krótką gwarancję na perforację nadwozia i utrudniony dostęp do foteli i bagażnika. Po stronie zalet pojawiły się zaś przestronne wnętrze, atrakcyjna stylistyka, niskie koszty jazdy, cichy napęd, znakomite własności jezdne, wysoki komfort jazdy, bogate wyposażenie, ergonomia obsługi i 5-letina gwarancja mechaniczna.
W dużym materiale poświęconym samochodom sportowym (strony 42-69) znalazło się jedno auto francuskie. To Peugeot 508 PSE. Nie jest typowym samochodem sportowym, ale potrafi być szybki, a przy tym funkcjonalny na co dzień. Niestety AUTO MOTOR I SPORT oceniło go, powiedzmy, średnio. Auto uzbierało tylko 15 gwiazdek.
W tekście wspomniano też Alpine A110.
Tym razem w dziale Autokomis, gdzie AUTO MOTOR I SPORT prezentuje samochody używane, skupiono się na popularnych crossoverach. A skoro tak – nie mogło zabraknąć Dacii Duster. Tego kompaktowego SUV-a opisano na stronach 76-77 i wypadł on… przeciętnie. Na błękitno zaznaczono poszczególne podzespoły w różnych grupach przebiegu (ocenia niemiecka DEKRA), a to kolor właśnie przynależny nocie przeciętnej. Wynik gorszy od przeciętnego pojawił się w przypadku względnie nowych aut (do 50.000 km przebiegu) nadwozie, w przebiegach 50.000-150.000 km elektrykę i elektronikę, a w tych najnowszych źle oceniono właśnie ten ostatni parametr. W podsumowaniu napisano jednak, że ogólnie Dustery są niezawodne, a ewentualne naprawy i części są tanie.
I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w datowanym na sierpień 2022 roku numerze AUTO MOTOR I SPORT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport
Najnowsze komentarze