sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 04/2017

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-04-02
w Alpine, Peugeot, Przeglad Prasy, PSA, Renault, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
11 0
26
9
UDOSTĘPNIEŃ
31
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

Okładka kwietniowego wydania miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT bardzo pozytywnie zaskakuje. Czegoś takiego już naprawdę dawno nie widziałem. Ba – może nawet nigdy! Wprawdzie psuje ją jakiś przerośnięty Passat w prawym górnym rogu, ale zdecydowana większość strony tytułowej AUTO MOTOR I SPORT zajmuje Peugeot 5008! Tego nie da się przeoczyć!

 

AUTO MOTOR I SPORT nr 4 (311) z IV.2017
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron:
124 (z okładką)
Cena: 9,99 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 8 groszy
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Alpine
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, 7 Crossback, 3008, 5008, Instinct, Captur, Clio, Kadjar, Laguna, Megane, A120

 

AUTO MOTOR I SPORT znowu zmienia swój layout. Chyba nawet na lepszy. Mam wrażenie, że jest bardziej czytelnie.

I tak przeglądając sobie te pierwsze strony dotarłem do tych z numerkami 10-11. Zaprezentowano tam koncepcyjnego Peugeota Instinct. Auto przygotowano na Salon Samochodowy w Genewie i rzeczywiście robiło wrażenie. Pisaliśmy już o tym koncepcie, więc jeśli jeszcze go nie znacie, to poszukajcie sobie go w dziale Peugeot na naszym wortalu.

Nieco mniej miejsca poświęcono innemu francuskiemu SUV-owi. Znajdziecie go na stronie 12., a mowa oczywiście o DS 7 Crossback. AUTO MOTOR I SPORT chwali design tego samochodu, i to zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny. I słusznie!

Na tej samej stronie, tyle że na samym dole, znajdziecie też notatkę o przejęciu Opla przez PSA. I o tym, że w efekcie PSA staje się drugim pod względem wielkości produkcji koncernem w Europie.

Dwie strony dalej kolejne doniesienia związane z Genewą. Natraficie tam na krótką notatkę poświęconą liftingowi Renault Captura. Efektem liftingu jest nieco większe podobieństwo do Kadjara i bardziej spójna z innymi modelami marki stylistyka przedniego pasa.

Na maleńką wzmiankę o 4-gwiazdkowym wyniku Citroëna C3 w testach zderzeniowych EuroNCAP natraficie na dole strony 16. Dodajmy, że francuskiemu modelowi niewiele zabrakło do uzyskania pięciu gwiazdek.

O fotelach – wyjątkowo lekkich – montowanych w nowym Alpine A110 traktuje malutka notatka opublikowana na dole strony 18. AUTO MOTOR I SPORT napisał jednak o Alpine A120, a nie A110, jak ostatecznie nazwano nowy model drogowy tej reaktywowanej marki. W notatce wspomniano też Renault Megane R.S.

Myślicie o zakupie sporego SUV-a? Podobają Wam się takie samochody? A może interesuje Was po prostu Nowy Peugeot 5008? Jeśli przynajmniej na jedno z tych pytań odpowiedzieliście twierdząco, to zapewne zechcecie zajrzeć do materiału zamieszczonego na stronach 30-33 kwietniowego wydania AUTO MOTOR I SPORT. Nie podoba mi się wprawdzie wstęp do tego artykułu, w którym napisano, że „Peugeot 5008 poprzedniej generacji był nijakim vanem”, ale cóż… To wszak pismo wydawane przez spółkę zależną od niemieckiego Motor-Presse Stuttgart. A mi trudno się zgodzić z takim stwierdzeniem. Nijaki, to jest Volkswagen Touran. Peugeot 5008 pierwszej generacji miał i ma dużo uroku, własny styl i na pewno nie jest nudny! Ale AUTO MOTOR I SPORT brnie dalej: „Mamy przekonanie graniczące z pewnością, że wiele osób nawet nie pamięta, jak wyglądał”. Chyba tylko ludzie, którzy w ogóle się motoryzacją nie interesują.

Ale potem jest już lepiej. Stylistyka nowego 5008 się w AUTO MOTOT I SPORT podoba. Nie obyło się wprawdzie bez odniesień do 3008, ale skoro auta mają tę samą modułową platformę i wspólne większość części, to nic dziwnego. Tyle, że 5008 ma o 165 mm większy rozstaw osi i w ogóle jest większe od nowego 3008.

W artykule pochwalono jakość wykonania, materiały wykończeniowe i zachwycającą „dbałość o detale”. Kierownicę uznano za doskonale leżącą w dłoniach. Nie zasłania ona też wirtualnych zegarów, a w zasadzie ciekłokrystalicznego wyświetlacza, który doceniono za atrakcyjną grafikę i animacje. Nieźle oceniono także fotele, zarówno w pierwszym, jak i w drugim rzędzie. Dobrze wypadła także przestronność. Nieco gorzej pod tym względem oceniono rząd trzeci (w Polsce będzie seryjny), ale za to pochwalono łatwość składania, rozkładania i wyjmowania tych dwóch ostatnich foteli, które w dodatku nie są zbyt ciężkie (ok. 11 kg każdy). A kiedy już się ich pozbędziecie, to otrzymacie do dyspozycji aż 780-litrowy kufer!

Ideał? Nie, trzeba przecież przygotować grunt pod „cudownego” Kodiaqa, z którym – tego akurat jestem pewien – w motogazetkach 5008-ka będzie przegrywała. AUTO MOTOR I SPORT szybko więc przechodzi do wyliczania minusów Peugeota. A to wspomaganie układu kierowniczego „działa sztucznie”, a to karoseria się kołysze (nie dokręcili???), a to 130-konny silnik PureTech „nie zapewnia sportowych wrażeń”… Czy oni tam oszaleli? On nie ma w tym samochodzie zapewniać sportowych wrażeń. Autor pisze wprawdzie, że ta jednostka na co dzień będzie się sprawować „poprawnie”, ale widać tu tęsknotę za Bóg wie czym.

Nie spodobała się też automatyczna skrzynia, która „bardzo ospale reaguje na obsługę łopatkami przy kierownicy i na kickdown, ale kto by się tym przejmował”. Chyba tylko AUTO MOTOR I SPORT.

O 20 latach testów zderzeniowych organizacji EuroNCAP traktuje artykuł zamieszczony na stronach 94-96. Wspomniano w nim o Renault Clio oraz o Renault Lagunie.

O programach sprzedażowych używanych samochodów prowadzonych przez importerów (m.in. Peugeota i Renault) możecie przeczytać w artykule poświęconym autom z rynku wtórnego. Znajdziecie go na stronach 98-102.

I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w czwartym datowanym na 2017 rok numerze AUTO MOTOR I SPORT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTOR I SPORT

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 300850087 CrossbackA120AUTO MOTOR I SPORTC3CapturClioInstinctKadjarLagunaMegane
Udostepnij4Tweet2Udostepnij1
Poprzedni

200 Renault Zoe będzie jeździło po Sycylii

Następny

Trzy dodatkowe Renault Trucks T dla Red Bull Racing

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Trzy dodatkowe Renault Trucks T dla Red Bull Racing

Renault Algieria wciąż wspiera lokalnych rugbistów

Citroen C3 z tytułem Ekologicznego Samochodu Roku

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
26 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Slawo - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Johnny - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
26
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.