„Auto-Świat” nr 05 (754) z 25.I.2010
Stron: 52 (z okładką) + 32 (dodatek „AŚ market”)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,3 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C3, C4 Picasso, C5, BB1, Partner, Clio, Megane
A wewnątrz numeru do strony 17. nie znajdziecie nic o francuskich samochodach. Dopiero na tej wspomnianej, na dole, zamieszczono krótką informację o cenach nowego Citroëna C3 na polskim rynku.
Strona 18. przynosi notatkę na temat Peugeota BB1 – koncept francuskiego producenta ma – zdaniem „AŚ” – spore szanse na seryjną produkcję. Jak znam życie, w Polsce nie będzie oferowany, bo u nas samochód musi być duży i niemiecki, a miejskie autka niespecjalnie się u nas przyjmują. Co innego we Francji – tam jest to spory rynek i BB1 na pewno świetnie by się na nim odnalazł.
Obok znajdziecie też krótki materiał o Renault Megane Coupe w wersji RS. Pisaliśmy już o tym, że taka zabawka kosztuje co najmniej 99.900 zł, ale warto kupić ten samochód, bo doznania z jazdy w tej cenie są jedyne w swoim rodzaju.
Citroën C1 został wymieniony jako potencjalny konkurent dla testowanego na stronach 24-25 Suzuki Alto.
W dodatku „AŚ market” jest niewiele lepiej. Wspomniano o francuskich autach na stronie II pokazując przykłady obniżek na samochody z roku 2009 (Citroën C5 tańszy np. o 16 tys. zł i Renault Megane tańsze o 6 tys. zł) oraz III – w zestawieniu liderów rynkowych w poszczególnych segmentach – Clio na piątym miejscu klasy B, C4 Picasso na piątym miejscu w segmencie vanów i Berlingo i Partner na dwóch czołowych miejscach wśród samochodów wielozadaniowych.
Z kolei na stronach IV-V podano szczegóły dotyczące sprzedaży nowych samochodów w podziale na modele i w latach 2008 i 2009.
Renault Clio pojawiło się ponownie, tym razem na stronie VI, wśród przykładów utraty wartości samochodów segmentu B.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto-Świecie” w tym tygodniu. Zdecydowanie można sobie darować.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze