piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 13/2010

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2010-03-27
w Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
10 1
0
9
UDOSTĘPNIEŃ
31
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup

Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych

Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia

„Auto-Świat” nr 13 (762) z 22.III.2010
Stron: 52 (z okładką) + 16 (poradnik eksploatacyjny dla właścicieli Mitsubishi)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,4 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, Xsara, Xsara Picasso, 107, Hoggar, Megane, Twingo, Duster, Logan, sportowe

 

Kamil Olszacki w swoim liście skierowanym do Redakcji „Auto-Świata”, który opublikowano na stronie 4., prosi o test samochodów francuskich segmentu C i wymienia Renault Megane i Citroëna Xsarę. Chciałby, by w ten sposób obalić mity związane z francuskimi samochodami. Panie Kamilu – zapraszamy na nasze łamy. My obalamy te mity na co dzień ;-)

Dacię Duster wspomniano przy okazji krótkiego testu Łady Nivy zamieszczonego na górnej połowie strony 15.

Peugeot Hoggar, to pick-up oparty na modelu 206, który oferowany jest w Ameryce Południowej. Wspomniano o tym ciekawym autku na stronie 16.
Tuż obok znajdziecie tabelkę z wynikami sprzedaży (w okresie styczeń-luty) samochodów segmentu A. Niekwestionowanym królem jest tu Fiat Panda (aż dziwne, że nie Škoda…), zaś na miejscu piątym znajdziecie pierwsze autko francuskie – Peugeota 107. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. sprzedano 164 egzemplarze tego samochodu wytwarzanego w Kolinie, o 27 sztuk więcej, niż bliźniaczego Citroëna C1 (szósta pozycja). Trzeci z „trojaczków”, Toyota Aygo, nie załapała się do pierwszej dziesiątki, choć wystarczyła do tego sprzedaż 76 egzemplarzy… Lepsze okazało się Renault Twingo – z 90 sprzedanymi autkami uplasowało się na dziewiątym miejscu.

A skoro już jesteśmy przy Renault – na stronie 17 znaleźć można krótką notatkę o promocji na samochody ekonomiczne i ekologiczne, o której to promocji pisaliśmy i my.

Wzmianki o bolidach Renault F1 Team i Red Bull-Renault F1 Team znajdziecie w artykule zamieszczonym na stronie 18.

„Auto-Świat” postanowił pomóc potencjalnym klientom samochodów w nadwoziu kombi. Podzielił podstawowy rynek na trzy klasy i w każdej z nich zaproponował trzy autka. Do segmentu B zakwalifikował Mini Clubmana 1.6 Cooper D, Škodę Fabię Combi 1.2 Style i Dacię Logan MCV 1.5 dCi Laureate. Przy czeskiej propozycji napisał, że to auto najtańsze w stawce, co jest nadużyciem, skoro podstawową benzynową jednostkę napędową porównuje się z kosztownymi nowoczesnymi dieslami Mini i Dacii. Poza tym wrzucenie do tego worka Logana MCV z jego wynoszącym 290 cm rozstawem osi też jest trochę nie na miejscu – Mini w tym zakresie oferuje jedynie 254,7 cm, a Fabia w ogóle nikczemne 246,2 cm. Na ten temat zresztą niebawem opublikujemy artykuł – już gotowy, ale czekający na właściwy dzień ;-)
Oczywiście Logan MCV nie ma sobie równych pod względem zarówno przestrzeni bagażowej (co najmniej 700 litrów – do nawet 2.350 litrów), gdy Mini oferuje tylko 260/930 litrów, a Fabia 480/1460 litrów. Dacia jest też najprzestronniejsza w części przeznaczonej dla pasażerów. No i może mieć dodatkowe dwa miejsca na pokładzie, czego żaden konkurent nie oferuje, choćby nie wiem, ile chcieć zapłacić u dealera…
W Loganie MCV doceniono tę przestrzeń, komfortowe zawieszenie, niskie spalanie, dobrą widoczność i wielki atut Dacii – niską cenę zakupu. Skrytykowano brak możliwości zakupu kurtyn powietrznych, ESP, a także „toporne” tworzywa i słabą dynamikę (oceniano wersję 68-konną).

Z kolei w segmencie kompaktów Renauult Megane Grandtour 1.9 dCi zmierzyło się z Kią cee’d SW 1.4 oraz Škodą Octavią Combi 1.9 TDI. Octavia ma rzeczywiście największy bagażnik, przynajmniej przy zachowaniu kompletu miejsc dla pasażerów, ale jest najciaśniejsza w stawce na szerokość. Odbija się to zarówno na pasażerach, jak i – znacznie bardziej – na kufrze, który ma tylko 102 cm. Nadrabia za to głębokością.
Ale skupmy się na Megane – ma dynamiczny i oszczędny silnik, świetnie zaprojektowane i wykonane wnętrze, duży bagażnik, wysoki komfort jazdy i atrakcyjną stylistykę. Po stronie minusów wymieniono niskie położenie dachu w tylnej części nadwozia, haczącą skrzynię biegów (jak zwykle…) i nieprecyzyjny układ kierowniczy (jak zwykle…). Dodajmy, że Meganka ze 130-konnym dieslem kosztuje 76.200 zł i jest tylko 3.201 zł droższa od Octavii napędzanej 105-konnym silnikiem wysokoprężnym, najwyraźniej opartym o pompowtryskiwacze, którego… nie skrytykowano za żenującą kulturę pracy. No ale jak by to było – skrytykować Škodę?…

Właściciel Citroëna Xsary z alufelgami bezprzelotowymi pyta, czy naprawdę musi zmieniać opony w ASO. Nie, nie musi, odpowiada zgodnie z prawdą „AŚ” na stronie 38.

W dziale Interwencje na stronie 41. znajdziecie materiał związany z szarpiącą Xsarą Picasso. Mimo wielu prób usunięcia problemu, nie udało się szarpania wyeliminować, w związku z czym Citroën Polska zaproponował wymianę samochodu – w grę wchodzi także inny model marki.

I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto-Świecie” w tym tygodniu. Można ten numer kupić, ale można też te pieniążki zaoszczędzić.

 

 

Krzysiek Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 107206Auto ŚwiatC1CitroenDaciaDusterHoggarLoganMeganePeugeotRenaultSportTwingoXsaraXsara Picasso
Udostepnij4Tweet2Udostepnij1
Poprzedni

Szczęśliwa siódemka

Następny

F1: Po kwalifikacjach do GP Australii

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

F1: Po kwalifikacjach do GP Australii

F1: Australia wreszcie szczęśliwa dla Kubicy

Valasska Rally 2010 - powrót na asfalty

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Wera - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Duster1 - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Teddi - Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • PISZ DOBRZE - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marysia - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Ano - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Greg - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Adamo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych
  • Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Peugeot 207 HDi z przebiegiem blisko siedemset tysięcy kilometrów
  • Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • Citroën C3 I – używany tani samochód do miasta. Wciąż atrakcyjny
  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.