Tak sobie myślę patrząc na okładkę tygodnika AUTO ŚWIAT, że motogazetki zapowiadają od paru już chyba lat całą masę SUV-ów Škody, a na rynku jak było Yeti, tak jest Yeti i nic więcej w tym segmencie. Albo więc g…no wiedzą, albo ktoś im płaci za pisanie bzdur i podgrzewanie atmosfery. Bo ileż to już miało być tych SUV-ów z kura na masce, a kończy się cały czas na kolejnych konceptach, albo sensacjach prasowych, które można uznać kaczkami dziennikarskimi. Właśnie – może to nie kura, lecz kaczka?
AUTO ŚWIAT nr 17-18 (1069) z 25.IV.2016
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 68 (z okładką)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,4 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: 106, Satelis, R-Space, Scenic
Co gorsza zwykle „walą” tym po oczach na górną połowę okładki, więc człowiek wpatruje się w to i myśli, że faktycznie tych Škód, to muszą być miliardy. Teraz AUTO ŚWIAT pisze, że „Czesi chcą produkować 1,5 miliona samochodów rocznie”. To z pewnością najprawdziwsza prawda. Chcą. Ale dopiero co przekroczyli milion, więc wzrost o 50% pewnie trochę czasu potrwa. Poza tym „produkować” nie oznacza jeszcze „sprzedawać”, a bez sprzedaży długo taka produkcja nie potrwa. Ale spokojnie – proniemieckie media czuwają i na pewno wsparcia nie odmówią. Tak jak w aktualnym numerze omawianego pisma.
Gwoli sprawiedliwości dodajmy, że na okładce zagościło też zdjęcie nowej generacji Renault Scenic’a. I jest to pierwszy samochód francuski opisany na łamach aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Znajdziecie go na stronach 8-9, gdzie porównano go z Volkswagenem Touranem. Nie jest to jednak klasyczny test porównawczy, bo przecież Scenic’iem jeszcze pojeździć się nie da. Nawiązano też do konceptu R-Space sprzed pięciu lat. I choć przyznano, że minivany tracą na rzecz różnej maści SUV-ów i crossoverów, to nagle okazuje się, że minivany są praktyczniejsze… To oczywista oczywistość, nawet w ubiegłym tygodniu komentowaliście to pod artykułem „Boom na SUV-y ma swoje granice”, ale nie mogę się oprzeć wrażeniu, że tym razem AUTO ŚWIAT broni minivanów tylko z uwagi na Tourana. Bo z lubością dowodzi, że ów Volkswagen ma aż 834-litrowy bagażnik (i zestawia to z 572-litrowym nowego Scenic’a) zapominając jakby, ze Touran jest autem występującym również w wersji siedmioosobowej. Bo porównują go ze Scenic’iem w wersji pięciomiejscowej – Grand Scenic zostanie zaprezentowany w drugiej połowie roku, najprawdopodobniej jesienią w Paryżu. Kokpity obu aut pochwalono, acz za różne cechy (choć jakość w obu została doceniona). Nie jestem jednak w stanie wyzbyć się wrażenia, iż chodziło o pokazanie, jaki to cudowny jest Volkswagen, a jaki na jego tle niepraktyczny będzie Nowy Scenic.
Na stronie 13. powrócił Renault Scenic. Stało się to przy okazji krótkiej notatki o przekazaniu takiego samochodu, konkretnie Grand Scenic’a (oczywiście w obecnie oferowanej wersji), stowarzyszeniu Piękne Anioły.
Ktoś tu u nas niedawno narzekał na wysokie ceny Peugeota 508 RXH, kiedy jeszcze można było nabyć go w Polsce w wersji hybrydowej. Fakt, nie było to tanie auto. Dziś AUTO ŚWIAT pisze na stronie 26. o kombi Passata GTE będącym hybrydą. Elektryczny silnik wspomaga tam benzyniaka, zaś w HYbrid4 (konkretnie w RXH) pracował diesel – droższy wszak z natury. Peugeot 508 RXH kosztował swego czasu co najmniej 161.500 zł. Dziś za hybrydowego Passata z benzyniakiem Volkswagen oczekuje (za wersję Variant) co najmniej 178.000 zł. Odwołuję swoją ówczesną tezę – RXH nie był drogi! ;-)
W Newsach sprzed 20 lat na stronie 51. pojawiła się wzmianka o wprowadzeniu na rynek Peugeota 106.
Aktualne wydanie tygodnika AUTO ŚWIAT zawiera dodatek poświęcony motocyklom i skuterom. Pojawiło się tam parę zdań na temat Peugeota Satelis 2 125 (strona 53.), ale mi szkoda, że nie zająknięto się o prześlicznym Django.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w aktualnym wydaniu tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysiek Gregorczyk; grafika: AUTO ŚWIAT
Najnowsze komentarze