Dość nietypowo, bo na początku miesiąca ukazał się „Auto Świat”, który ma dołączony dodatek „Przyjaciel kierowcy”. Z reguły dołączany jest on do ostatniego wydania w miesiącu, ale poprzedni numer był podwójny, więc i tak droższy, niż zwykle, o większej też objętości, niż wydanie standardowe, z którego to powodu, jak sądzę, zdecydowano się na taką woltę. Zresztą czy powód jest ważny? W pierwszej dekadzie maja otrzymaliśmy „Auto Świat” z dodatkiem i takiemu się właśnie przyjrzymy poszukując na tych wszystkich stronach samochodów francuskich.
„Auto Świat” nr 19 (919) z 6.V.2013
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 24 (dodatek)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: blisko 3,7 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: Pluriel, 1007, 207, 308, Kangoo, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Duster, sportowe
Zacznijmy więc od wspomnianego dodatku.
Na stronie 9. znajdziecie zdjęcia, na których widać Peugeota 207 oraz Renault Megane.
Kolejne dwie strony przynoszą przegląd rynku aut używanych o niebanalnym wyglądzie. Nie zabrakło tam Citroëna C3 Pluriel, Peugeota 1007 i Renault Modusa.
Dacię Duster wspomniał w podsumowaniu testu Chevroleta Traxa Redaktor Burchard (strona 9.).
Króciutką wzmiankę poświęconą liftingowi Renault Laguny znajdziecie na stronie 13.
Renault Kangoo pojawiło się oczywiście przy notatce poświęconej testom zderzeniowym Mercedesa Citana, co w „AŚ” znajdziecie na stronie 14.
W aktualnym „Auto Świecie” zaprezentowano też dziesiątkę najchętniej sprowadzanych aut używanych. Oczywiście królują konstrukcje niemieckie, bo Polacy lubią być oszukiwani, ale na piątym miejscu pojawił się Renault Scenic. To jedyny nieniemiecki samochód w tym zestawieniu, ale oczywiście nie zabrakło marudzenia na trwałość tego samochodu, stwierdzono, że bogate wyposażenie elektryczne i elektroniczne często się psuje, a silników wysokoprężnych lepiej unikać. Kurczę, czy Polacy, to takie totalne debile, że kupują i sprowadzają te samochody? ;-) Tym bardziej, że wszystkich pozostałych dziewięć samochodów oceniono na cztery gwiazdki, a Scenic’a tylko na trzy. Zadziwiające…
Są ludzie, którzy na samą myśl o tym, że mieliby jeździć Golfem, robią minę, jakby połknęli nieświeżą ostrygę. Należy do nich choćby niżej podpisany. Równie nijakie wydają się nam co poniektóre produkcje japońskie, czy koreańskie, za to chętnie zaglądamy nad Sekwanę. A tam czekają całkiem popularne nawet w naszym kraju Peugeot 308 i zwłaszcza Renault Megane. Można je na rynku wtórnym kupić zauważalnie taniej w obrębie rocznika, niż samochody niemieckie, nierzadko są też lepiej od niemieckich wyposażone. Porównano te dwa modele na stronach 40-41 (trochę mało miejsca im poświęcono, moim zdaniem) i stwierdzono, że silnik 1.6 16v 110 KM z Renault jest nieco mniej problematyczny, aniżeli jednostka 1.6 VTi 120 KM z Peugeota, ale za to auto z lwem ma przestronniejszą kabinę i sprawia wrażenie nieco lepiej wykończonego. Megane dysponuje większym kufrem, ale udźwignie niższy ciężar. 308-ka ma „bardziej komunikatywny układ kierowniczy” i bardziej komfortowe zawieszenie. Powinna też być minimalnie tańsza w zakupie, ale już niekoniecznie w serwisie. „Auto Świat” nie wskazał konkretnego zwycięzcy – oba samochody mają sporo zalet i drobne wady, ale na pewno są warte zainteresowania!
Krótką relację z Rajdu Azorów, a w niej wzmianki o Citroënie DS3 RRC i Peugeocie 207 S2000, zamieszczono na stronie 46.
Obok pojawił się też krótki tekst poświęcony najbliższym sportowym planom Sebastiena Loeba.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze