„Auto Świat” nr 20 (820) z 16.V.2011
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: 107, 308, Megane, sportowe
Peugeota 308 CC przywołano na stronie 8. w tekście poświęconym nowemu Volkswagenowi Golfowi Cabrio, który niebawem trafi na polski rynek. Redakcja nie wie jeszcze, ile ten samochód będzie kosztował w naszym kraju, ale w Niemczech trzeba na podstawową wersję wydać równowartość ok. 94.000 zł. A otrzymuje się samochód z brezentowym dachem. Podstawowy Peugeot 308 CC, a więc z dachem metalowym, kosztuje u nas 89.100 zł. Czyli znowu francuskie auto górą ;-)
Ciężarowe wyścigówki Renault można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 14.
Na tej samej stronie opublikowano też zestawienie sprzedaży w pierwszym kwartale br. kabrioletów i aut typu CC na naszym rynku. Renault Megane CC, jako jeden z tylko dwóch modeli, nie odnotowało spadku w odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Od stycznia do marca sprzedano w naszym kraju 9 takich samochodów. Jak wiemy z zestawienia sprzedaży Renault i Dacii za cztery miesiące, w kwietniu doszło do nich kolejnych siedem sztuk!
Wśród doniesień sportowych opublikowanych na stronie 16. warto zajrzeć do trzech tekstów: relacji z GP Turcji, a której znajdziecie informacje o bolidach Renault i Red Bull-Renault, krótkiego artykułu dotyczącego Rajdu Sardynii zilustrowanego fotką Citroëna DS3 WRC, oraz do krótkiej notatki związanej z wyścigami długodystansowymi, którą zdobi małe zdjęcie Peugeota 908 HDi FAP.
Porównanie trzech autek segmentu A – Fiata 500, Forda Ka i Peugeota 107 – znajdziecie zaglądając na strony 18-21. Przetestowano samochody napędzane silnikami benzynowymi o mocy od 68 KM (Peugeot) do 85 KM (Fiat). Jak wypadł „trojaczek z Kolina”?
Pod maską Fiata pracuje rewolucyjny i rewelacyjny silnik o tylko dwóch cylindrach. Mimo to dysponuje on najwyższą w stawce mocą. Peugeota napędza silnik najsłabszy, ale posiadający jeden cylinder więcej, niż we włoskiej konstrukcji. Z kolei 69-konny silnik Forda ma cztery cylinderki i największą pojemność skokową – „aż” 1242 cm³. Która jednostka napędowa okaże się najciekawsza?
107-ka jest autem najtańszym w bazowej wersji – kosztuje wg „AŚ” 38.500 zł. Za Forda trzeba dać blisko 4.000 zł więcej, zaś Fiat napędzany nową technologią kosztuje aż 57.000 zł! To koszmarne pieniądze, jak za autko z tego segmentu! Owszem – w standardzie otrzymuje się mnóstwo wyposażenia, ale blisko 20.000 zł więcej, niż za Peugeota, to moim zdaniem lekka przesada. Nie mówiąc już o niedostatkach w przestrzeni 500-tki.
A najprzestronniejszy okazuje się właśnie Peugeot. Zarówno z przodu, jak i z tyłu. Niestety traci punkty za jedynie 130-litrowy bagażnik, który jednak po złożeniu tylnej kanapy okazuje się największy w porównaniu. Najlepiej oceniono również siedzenia i pozycję za kierownicą 107-ki, widoczność z wnętrza, wyciszenie i zużycie paliwa. Mimo to malutki Peugeocie uzbierał tylko 430 punktów – o 8 mniej, niż Ford i aż o 20 mniej od szalenie drogiego Fiata.
107-kę skrytykowano za tanio wyglądające plastiki, nieznacznie za ergonomię, przyspieszenie, skrzynię biegów, zachowanie się podczas jazdy, komfort jazdy, układ kierowniczy, hamulce, utratę wartości, wyposażenie i gwarancję.
Na stronie 34. w dziale poświęconym wypadkom drogowym wspomniano o Citroënie, którego prowadząca samochód kobieta zginęła na miejscu na skutek głupiego manewru kierowcy innego samochodu :-(
W poprzednim numerze „Auto Świata” uznano silnik 2.2 HDi za wysilony i drogi w obsłudze. Co ciekawe motor 2.2 i-CTDi Hondy w bieżącym numerze określono wartą uwagi jednostką napędową, choć naprawa pompy wysokiego ciśnienia kosztować może w ASO 7.000 zł, za wymianę zaworu EGR trzeba zapłacić 3.000 zł, a naprawę turbosprężarki w ASO wyceniono na 8.000 zł. Faktycznie – okazja…
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto-Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze