„Auto Świat” nr 21 (821) z 23.V.2011
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: 2CV, C4, C5, C-Crosser, DS3, DS4, Jumper, Jumpy, Metropolis, 107, 206, 307, 308, 3008, 406, 508, Boxer, Expert, 5, Koleos, Laguna, Megane, Sandero, sportowe
Renault 5 oraz gamę DS u Citroëna wspomniał w swoim „wstępniaku” opublikowanym na stronie 3. Redaktor Sewastianowicz.
Na stronie kolejnej jeden z czytelników czasopisma sugeruje, że dobrze byłoby poczytać w dziale Używane o kilkuletnich samochodach kompaktowych, w tym o Peugeocie 308 i Renault Megane.
Na strony 6-7 powinni zajrzeć zwolennicy reinkarnacji Renault 5. Pokazano tam zdjęcia tego legendarnego samochodu i wizualizacje tego, jak mogłaby „Piątka” wyglądać w drugiej dekadzie XXI wieku.
W tekście wspomniano też modeli Twingo i Clio oraz Citroëny DS3 i 2CV.
Miłośnicy Citroëna mogą się zapoznać z raportem z pierwszych jazd modelem DS4. Wystarczy zajrzeć na stroną 8. Auto zostało ocenione na cztery gwiazdki, a głównym zarzutem był zbyt spokojny design karoserii. Pochwalono dobry układ jezdny, znakomite materiały wykończeniowe, bogate wyposażenie i 200-konny silnik 1.6 THP. Wspomniano też Citroëna C4.
O nowej „twarzy” Sandero wspomniano na stronie 12.
Stronę dalej znajdziecie relację ze zlotu klubu Peugeota 206, na którym – oprócz tego modelu – pojawiły się też inne Peugeoty. Wspomniano o modelach 107 i 508.
O tym, jak wypadły Citroën C-Crosser, Peugeot 3008 i Renault Koleos w rankingu niezawodności francuskiego pisma „l’Automobile Magazine”, możecie przeczytać na dole strony 14.
Niedawno koncerny PSA i Fiat ogłosiły, że zamierzają przedłużyć współpracę w zakresie wspólnej budowy pojazdów użytkowych. Chodzi m.in. o Citroëny Jumpy i Jumper oraz Peugeoty Expert i Boxer. Krótką notatkę poświęconą tej kwestii znajdziecie na stronie 15.
W relacji z Rajdu Mazowieckiego pojawiły się wzmianki o załogach startujących Citroënem C2R2 i Peugeotem 206 RC.
W dziale Interwencje (strona 39.) poruszono sprawę Citroëna C5, w którym klient uskarża się na głośną pracę skrzyni biegów.
Renault Megane jest jednym z trzech kompaktów, którym porównano ceny części zamiennych oraz podstawowych usług serwisowych w ASO, trzech serwisach sieciowych i w niezależnym warsztacie. Możecie się zapoznać z tym materiałem zaglądając na strony 44-45.
Z kolei turbosprężarkom samochodowym poświęcono artykuł zamieszczony na stronach 46-47. Wspomniano tam m.in. Peugeoty 307 i 406 oraz Renault Megane i Lagunę.
Citroëna Metropolis w wersji niemal gotowej do seryjnej produkcji pokazano na stronie 49. Niestety póki co auto oferowane będzie (jeśli w ogóle będzie) wyłącznie na rynkach azjatyckich, czyli praktycznie tylko w Chinach.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto-Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze