„Auto Świat” nr 21 (871) z 21.V.2012
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 4,2 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Aixam
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, DS3, Xantia, 107, 205, 206, 207, 208, 307, 508, 807, Boxer, Expert, Clio, Fluence, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Thalia, Twingo, GTR Crossover, sportowe
O swoich problemach ze znalezieniem bezwypadkowej Laguny III na rynku wtórnym pisze do „Auto Świata” Tomasz, a jego list tygodnik drukuje na stronie 4. ilustrując go zresztą fotką przedmiotowego auta.
Peugeota 207 CC i Renault Megane pokazano na stronie 12. wśród samochodów produkowanych w Hiszpanii.
O bolidach napędzanych silnikami Renault możecie poczytać zaglądając do relacji z Grand Prix Hiszpanii, którą zamieszczono na stronie 18.
Z kolei Peugeota 207 S2000 wspomniano w krótkim materiale z Rajdu Korsyki, który w tym roku był rundą cyklu IRC.
Wspomniany ośmiostronicowy materiał poświęcony Peugeotowi 208 pojawia się na stronach 20-27. Pojawiły się tam nawiązania do poprzedników (205, 206 i 207) i sporo różnych ciekawych informacji o tym, jak można skonfigurować swoją wymarzoną 208-kę. A potem można to skonfrontować z cenami tego samochodu na polskim rynku, Waszym zdaniem nieco przesadzonymi, o czym piszecie w komentarzach i na naszym forum.
W „Auto Świecie” podkreślono wysoki poziom bezpieczeństwa w każdej wersji samochodu (seryjne ESP i sześć airbagów) oraz ciekawe systemy elektroniczne uprzyjemniające podróż tym samochodem. Bardzo dobrze oceniono także funkcjonalność i szeroką gamę silnikową, choć część jednostek napędowych zaoferowana zostanie dopiero w drugiej połowie bieżącego roku.
Wiele osób tej marki w ogóle nie zna, choć miłośnicy francuskich samochodów na pewno o Aixamach słyszeli. Model GTR Crossover został przetestowany na stronach 34-35 aktualnego „Auto Świata” i choć furory ten pojazd nie zrobi, to jednak ciekawostką jest niesamowitą. Można nim jeździć z prawem jazdy kategorii B1, a 20-konny dwucylindrowy silnik benzynowy pozwala się rozpędzić do niemal 100 km/h. Autko ma cztery miejsca, choć z tyłu – przy niespełna 310-centymetrowej długości całkowitej – dużej przestrzeni oczekiwać nie należy. Poziom komfortu też daleki jest od samochodów „pełnowymiarowych”, ale trochę elektryki i radioodtwarzacz się znajdzie. Niestety cena przekraczająca 65 tys. zł wydaje się wzięta ze zdecydowanie innego świata, w związku z czym oszałamiającej przyszłości raczej wróżyć temu sympatycznemu samochodzikowi nie sposób :-(
Na stronie 38. znajdziecie krótki test Citroëna C1 poddanego niedawno lekkiemu liftingowi. W tekście wspomniano też Peugeota 107 i Toyotę Aygo, które również odświeżono. Z kolei przy opisie świateł LED do jazdy dziennej przywołano Citroëna DS3.
Co ciekawe, jakby na zawołanie, wodę na mój młyn ;-) zaprezentowano „wielkie połacie blachy”, które „straszą” na drzwiach. Skrytykowano też precyzję działania skrzyni biegów, za to pochwalono – dość bezkompromisowy – układ jezdny.
Ostateczną ocenę ustalono na poziomie 4.
W dziale Porady na stronie 45. znajdziecie problem z przełączaniem biegów w nieokreślonym modelu Renault.
Czy można kupić ciekawe auto segmentu D w cenie kilku tysięcy złotych? „Auto Świat” proponuje kilka samochodów, a wśród nich Citroëna Xantię II (strona 48.) i Renault Lagunę I (strona 50.). Hydropneumatyka uznano za samochód przestronny i komfortowy, a do tego relatywnie tani na rynku wtórnym. Jeśli chodzi o Lagunę, dziennikarze tygodnika sugerują wybór silników benzynowych, a zaletami tego auta z pewnością jest bogate wyposażenie i przyjemne materiały wykończeniowe.
Tak, jak przewidywałem przed tygodniem, w aktualnym numerze pojawiła się druga część materiału poświęconego akcjom serwisowym w poszczególnych markach. Tym razem zaczęto od Nissana, więc pojawiły się też Peugeot (wspomniano modele 307, 107, 508, 807, Boxer i Expert, a ogólnie uznano, że Peugeot jest solidny) i Renault (Twingo, Clio, Thalia, Modus, Megane, Fluence, Scenic, Kangoo i Koleos)
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze