Pięć aut pozostających w kręgu naszych zainteresowań zagościło na okładce aktualnego wydania tygodnika „Auto Świat”, przy czym aż trzy rywalizują w porównawczym teście czterech samochodów segmentu B. Dacia Sandero, Peugeot 208 i Renault Clio stanęły w szranki z Fordem Fiestą, a test przeprowadzili dziennikarze „Auto Bilda”.
Dodatkowo na okładce zobaczycie Citroëna Berlingo i Renault Espace.
Sporo ich, ale z drugiej strony na okładce jest tym razem aż piętnaście zdjęć samochodów, więc te pozostające w kręgu naszych szczególnych zainteresowań stanowią tylko jedną trzecią wszystkich aut.
„Auto Świat” nr 26 (926) z 24.VI.2013
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 24 (dodatek)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: blisko 3,7 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C4, Xsara Picasso, 208, 301, 306, 307, 308, 406, 508, Clio, Espace, Laguna, Megane, Duster, Logan, Sandero
Zacznijmy od dodatku.
Na stronach 10-11 znajdziecie przegląd używanych aut kompaktowych wraz z cenami, a którym wspomniano Citroëna C4, Peugeota 307 i Renault Megane.
Peugeota 301 wspomniano na stronie 12. w materiale poświęconym samochodom chińskim.
Wyniki wielkiego testu salonów, a w nim wzmianki o francuskich samochodach, znajdziecie na stronach 18-21. Peugeot zajął miejsce piąte, Citroën szóste a Renault jedenaste, tuż przed Dacią. Wspomniano modele C3, C4, Berlingo, 208, 308, 508, Clio, Megane, Lagunę, Logana, Sandero i Dustera.
Wspomniane na okładce porównanie Dacii Sandero, Forda Fiesty, Peugeota 208 i Renault Clio opublikowano na stronach 22-26. Pod uwagę wzięto auta z benzynowymi silnikami o trzech cylindrach i mocy rzędu 80-90 KM. Co ciekawe taki samochód wcale nie musi być tani – wszystkie cztery porównane modele kosztowały przeszło 40.000 zł, przy czym najdroższe w stawce Clio na 500 zł zbliżyło się do kwoty 50.000 zł! To spore pieniądze, jak za samochód miejski, ale nowoczesna technologia kosztuje :-(
Dacia przegrała porównanie, ale uzyskała tylko o 1 punkt mniej od Fiesty i o 2 oczka mniej, niż Clio z takim samym silnikiem. Bo wprawdzie Sandero uznano za samochód najciaśniejszy z przodu (nie zdecydowano się natomiast na opublikowanie jakichkolwiek wymiarów…), z kiepskimi siedzeniami i słabą pozycją za kierownicą, a do tego najgorzej wykończony, to jednak Dacia odzyskała sporo punktów w ocenie przyspieszenia, elastyczności, komfortu jazdy i skuteczności hamulców. Trochę zyskała także ceną oraz utratą wartości (!).
Tak naprawdę więc większym zaskoczeniem są niezbyt wysokie oceny łączne Fiesty i Clio, które pokonały Dacię o przysłowiowy włos. Dopiero Peugeot 208 uzbierał o 12 punktów więcej, niż Dacia i dość zdecydowanie wygrał tę rywalizację.
Citroëna Xsarę Picasso i Peugeota 306 można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 33.
Citroën Berlingo i Renault Espace pojawiły się na stronach 40-41 (w dziale Używane) jako auta, które warto wykorzystać podczas wakacyjnych wojaży. Doceniono ich przestronność i funkcjonalność, atrakcyjne ceny zakupu i niskie koszty eksploatacji. Zauważono problemy elektryczne, jakie mogą się pojawić, i parę innych drobiazgów. Ogólne oceny dobre – po cztery gwiazdki w pięciogwiazdkowej skali.
Na stronie 50. Opublikowano list czytelnika, który chciałby przeczytać test kilku aut coupe i wymienia m.in. Peugeota 406 Coupe i Renault Megane Coupe.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze