I znów mamy nowe Audi na okładce „Auto Świata”. Tym razem na pewno nowe, bo raz, że takiej nazwy chyba jeszcze nie było, a dwa – samego samochodu jeszcze nie ma ;-) No dobra, jest, gdzieś w magazynach Audi, bo zadebiutować ma za trochę ponad miesiąc we Frankfurcie. Pytanie tylko, jak będzie ten samochód wyglądał, bo to, co pokazano na okładce „Auto Świata” jak na Audi jest zdecydowanie zbyt śmiałe. Jestem przekonany, że prawdziwy model będzie się do tego miał, jak pięść do nosa. Ale poczekamy, zobaczymy. Tymczasem odnotowujemy kolejny brak jakiegokolwiek samochodu francuskiego na okładce tygodnika, za to jest jedno Audi, jeden Volkswagen i jedna Škoda, więc jedyny słuszny koncern dominuje również ilościowo, a nie tylko powierzchniowo ze swoim Q6. Określonym przez „AŚ” pierwszym samochodem elektrycznym bez wad. Czyżby?
„Auto Świat” nr 33 (1033) z 10.VIII.2015
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Zdecydowanie nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Swincar, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: AX, C1, Saxo, 107, Twingo
Pierwsza wzmianka o francuskiej motoryzacji, jeśli tak to można nazwać, pojawia się na stronie 9. To krótki artykuł poświęcony elektrycznemu quadowi francuskiej firmy Swincar.
Dwadzieścia najchętniej kupowanych w Polsce marek samochodowych wymieniono na stronie 10. Znalazły się wśród nich także te nas interesujące – Renault na miejscu 6., Dacia na 10., Peugeot na 11 i Citroën na 16.
Kolejna laurka dla Škody, tym razem dla Superba, pojawiła się na stronach 24-29. Aż sprawdzałem, czy to nie jakaś reklama, czy inny adver-coś_tam, ale wygląda na to, że nie. Albo inaczej – nie określono, bo treść świadczy o czymś innym. Ale i wiedzy jest tam niemało – dotąd nie wiedziałem, że pierwsza generacja Superba sprzedała się – na wszystkich rynkach, gdzie była oferowana – w zaledwie 130.000 egzemplarzy! Mizerota, biorąc pod uwagę wsparcie medialne, na jakie mogła liczyć… Z druga było już lepiej, ale pisemka motoryzacyjne wychwalały całą markę pod niebiosa, więc pozwoliło to zaciągnąć do salonów ponad 560.000 klientów. Teraz będą walczyć o jeszcze większy wynik. Co ciekawe jakoś nigdy nie wpadło mi w oczy, by narzekano, iż Superb jest na rynku 6, czy 7 lat, a właśnie po 7 lat oferowano obie dotychczasowe generacje, które dla mnie i tak są niemalże tym samym samochodem ;-) W artykule pokazano cztery wersje wyposażeniowe i każda z nich, poza najwyższą Laurin&Klement wygląda grobowo nudno! A ta L&K kosztuje co najmniej 127.600 zł. A tak przy okazji – nie przypominam sobie, by taki artykuł w „AŚ” dotyczył jakiegokolwiek samochodu francuskiego walczącego w tym segmencie… Ale może mam słabą pamięć. Na pewno mam słabą pamięć!
Ku uciesze wielu kierowców, ale i zadowoleniu klientów wszystkich branż, w których cena transportu rzutuje na cenę towaru, paliwa tanieją. Ostatnio nawet coraz bardziej. Do tego stopnia, że coraz więcej mediów z nadzieją mówi o tym, że jest cień szansy na zobaczenie trójki na początku cen! „Oby nie w przypadku LPG” dodaję wówczas pod nosem ;-) choć sam z tego paliwa nie korzystam. Acz nie wydaje mi się prawdopodobne, by olej napędowy, czy – zwłaszcza! – benzyna staniały aż tak bardzo. Za to „Auto Swiat” żyje najwyraźniej w jakiejś innej rzeczywistości, bo na stronie 30. pisze, iż „rekordowo niskie ceny na stacjach benzynowych to już niestety przeszłość”. Cholera – jeździłem trochę po kraju w poniedziałek i widziałem, że ceny z dnia na dzień spadają, acz zależą głównie od lokalizacji stacji paliw i mogą się różnić dość znacznie. Ale nie zauważyłem, by rosły – odniosłem wręcz wrażenie, że wciąż spadają. No ale może w „Auto Świecie” widzą coś innego. To możliwe. Wszak problemy z postrzeganiem rzeczywistości to coś, o co ich podejrzewam zawsze, gdy chwalą Volkswageny i Škody ;-)
Fragment Citroëna Saxo można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 34.
Na tej samej stronie opublikowano list właściciela Renault Laguny, który uskarża się na uszkodzony czujnik ciśnienia w oponie.
Renault Twingo II pokazano na stronie 39. w roli konkurenta dla opisanej w dziale Z drugiej ręki Toyoty Aygo I. W tekście wspomniano też Citroëna C1 i Peugeota 107,
W „Auto Świecie” sprzed 20 lat zamieszczono artykuł poświęcony Citroënowi AX, którego już wtedy dość mocno skrytykowano. Można się tego dowiedzieć z aktualnego wydania ze strony 49.
I to już wszystko o naszych ulubionych samochodach w aktualnym numerze „Auto Świata”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze