MOTOR, to w tym tygodniu pikuś. AUTO ŚWIAT pojechał po bandzie i pokazał na okładce wizualizację Audi, która w ten sposób na produkcyjnym samochodzie, to by mogła wyglądać za trzy sta lat. Tyle mniej więcej zajęłyby stylistom tej marki ewolucje poszczególnych modeli, by dojść do takiego projektu. Koreańczycy zrobiliby to w góra pięć lat, a Francuzi… nigdy, bo nie lubią tak prostych i banalnych linii ;-)
AUTO ŚWIAT nr 35 (1086) z 29.VIII.2016
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: AX, C3, e-Mehari, Xsara Picasso, 308, 3008, Laguna, Megane, Talisman
Ale dodajmy, gwoli sprawiedliwości, iż na owej okładce pojawiło się też – jak zwykle małe i jak zwykle w dolnej części strony tytułowej – zdjęcie Peugeota 308.
Za to okładka w górnej części jest skomponowana wręcz rewelacyjnie! Nareszcie AUTO ŚWIAT przyznał się do czegoś bardzo istotnego. Bo popatrzcie na wycinek tej okładki:
Wspomniana 308-ka jest pierwszym francuskim samochodem opisanym na łamach aktualnego numeru tygodnika AUTO ŚWIAT. Artykuł ów będący praktycznie podsumowaniem długodystansowego testu tego samochodu, znajdziecie na stronach 18-20. Auto pokonało 35.000 km w ciągu niespełna pół roku – nieźle. Tyle, że AUTO ŚWIAT chce pokonać 100.000 km i właśnie się pochwalili, jak przyspieszą swój test. Zamierzają przejechać w tę i z powrotem trasę Warszawa-Toruń (mam nadzieję, że nie między Żoliborzem i toruńskim osiedlem Św. Józefa…) pięćdziesięciokrotnie pokonując w ten sposób – z przystankami jedynie na tankowanie – dystans 25.000 km, na pamiątkę wyczynu Fiata 125p sprzed 33 lat. Ciekawa koncepcja.
Ale wróćmy do Peugeota i jego dotychczasowych osiągnięć. Auto jest napędzane 130-konną wersją silnika PureTech, która to jednostka spisuje się bardzo dobrze i zadowoliła się, jak dotychczas, średnio 6,3 l/100 km. Biorąc pod uwagę, że auto zwykle jeździ mocno załadowane i spory dystans pokonało na trasach szybkiego ruchu – bardzo dobry wynik! Pochwalono dobre wyciszenie nawet przy prędkościach autostradowych, doceniono silnik nawet na górskich przejazdach, zauważono świetne fotele, dostrzeżono precyzyjny układ kierowniczy i dużą frajdę z jazdy po krętych drogach. Nie spodobał się za to zbytnio kokpit – narzekano na brak reakcji w nagrzanym aucie i „zwisy” systemu – coś, co mi nie przytrafiło się w żadnej z dotychczas testowanych 308-ek.
Jak na razie auto otrzymało notę 4,5 gwiazdki w pięciogwiazdkowej skali. Ale takich zdjęć, jak na podsumowaniu, to nie powinni pokazywać – o ile wiem nie wolno się zatrzymać na poboczu, jeśli przy krawędzi jezdni jest linia ciągła…
Xsarę Picasso można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 34.
Innego przedstawiciela tego gatunku opisano na stronie 37. w artykule „15 najlepszych samochodów za 10 tys. zł”. AUTO ŚWIAT twierdzi, że budowa tego auta nie jest skomplikowana, że samochód jest trwały, z reguły nie sprawia problemów, za to jest przestronny, funkcjonalny i komfortowy. 550-litrowybagażnik pozwoli zapakować naprawdę sporo, a Redakcja poleca wersje napędzane 90-konnymi dieslami 2.0 HDi. Taki samochód na rynku wtórnym nie kosztuje zbyt dużo i w założonej cenie można trafić dość młody egzemplarz.
Innym autem, które AUTO ŚWIAT poleca w tym artykule, jest Renault Laguna II. Wersja napędzana 2-litrowym 135-konnym silnikiem stanowi bezpieczny wybór, a odmiany po liftingu nie powinny sprawiać problemów. Co więcej – można mieć w założonej cenie nawet auto z nadwoziem kombi, co jeszcze bardziej poprawia funkcjonalność tego modelu.
W dziale Z archiwum Auto Świata (strona 44.) przypomniano testy Renault Megane I generacji, którą pochwalono za przestronność, atrakcyjny wygląd, wysoką jakość materiałów wykończeniowych, komfort jazdy, a nawet zestaw audio!
Na tej samej stronie wspomniano też – w Newsach sprzed 20 lat – Citroëna AX, który w niemieckim teście oszczędnej jazdy okazał się bezkonkurencyjny wśród aut napędzanych silnikami wysokoprężnymi.
AUTO ŚWIAT organizuje polską edycję konkursu o Złotą Kierownicę. Na stronach 45-47 zaprezentowano kandydatów, a wśród nich odnajdziecie Citroëna C3 III, Renault Megane IV, Nowego Peugeota 3008, Renault Talismana oraz Citroëna e-Mehari. Jeśli zamierzacie głosować – wybierzcie któryś z tych właśnie samochodów!
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze