„Auto-Świat” nr 46 (593) z 13.XI.2006
Stron: 52 (z okładką) + 32 dodatek „Auto na zimę”
Cena: 1,90 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,6 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić: tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono miejsce: C1, C4, C4 Picasso, 107, 174, 207, 306, 307, 402 DSE, 402 Eclipse, Clio, Laguna, sportowe
„Auto-Świat” w tym tygodniu nie był jakoś szczególnie łaskawy dla francuskich samochodów, ale coś tam jednak na ich temat opublikowano. Na pierwsze wzmianki natrafić można było (nie licząc reklam i spisu treści) dopiero na stronie 13. Opublikowano tam zestawienie najchętniej kupowanych aut miejskich i w tabelce tej na pozycji trzeciej odnaleźliśmy Peugeota 107. W ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy br. (a w zasadzie nawet niecałych, bo oficjalnie nie był oferowany od pierwszych dni roku) zdecydowało się na zakup tego autka 1302 osoby. My mieliśmy przyjemność testować ten samochodzik, a z efektem naszych jazd możecie się zapoznać tutaj. Pozycje 4. i 5. w zestawieniu należą do reszty rodzeństwa – Toyoty Aygo i Citroëna C1.
Na następnej stronie krótka informacja o wprowadzeniu na rynek odnowionych wersji średnich samochodów dostawczych. My poświęciliśmy Citroënowi Jumpy i Peugeotowi Expertowi znacznie więcej miejsca…
Niewielka notatka i małe zdjęcie poświęcone nieudanemu startowi Michała Sołowowa w Rajdzie du Condroz (w Renaulcie Clio), to jedno z doniesień sportowych na stronie 16. Obok jeszcze mniejsza fotka Renaulta Clio Tomka Dudka.
W artykule na temat jakości reflektorów we współczesnych samochodach poświęcono miejsce także światłom dwóch aut francuskich. Zarówno te w Peugeocie 207, jak i te w Renaulcie Clio oceniono całkiem dobrze.
W Interwencjach zamieszczono skargę czytelnika na problemy z Laguną. Rzecznik prasowy Renault Polska, Pani Eliza Kruszewska, odpisała, że ekspertyzy wykonane przez rzeczoznawców Dekry i PZM nie stwierdziły uszkodzenia samochodu.
Cztery strony, począwszy od tej z numerem 36, poświęcono Peugeotowi 306. Ten francuski kompakt występował w pięciu wersjach nadwoziowych i w aż piętnastu silnikowych! Bez trudu można więc znaleźć coś dla każdego, kto nie boi się aut francuskich ;-) Artykuł pozytywnie ocenia stylistykę tego francuskiego kompaktu. Docenia też przestronność wnętrza i jego funkcjonalność. Praktyczny, dość pojemny bagażnik dopełnia szczęścia nabywcy auta. Oczywiście zwrócono też uwagę na kłopoty z tylną belką. Cóż – to dobrze, ale czasem (nie tym razem) wieści na ten temat wyolbrzymiają problem.
Ogólnie artykuł jest raczej przyjazny, a podsumowanie nie odstrasza potencjalnych nabywców. Zmiana frontu w „Auto-Świecie”? ;-)
Na stronie 44. informacja o plebiscycie „Auto-Świata” na najlepsze auto w Polsce. Przy okazji przypomniano zwycięzców z poprzednich 11 lat. W 2002 roku zwyciężył Peugeot 307, a trzy lata później – Citroën C4. Wszystkie samochody nominowane w plebiscycie zaprezentowano na stronach 46-47. Możecie głosować na Peugeota 207 i Citroëna C4 Picasso. Na inne nie warto ;-)
Kilka pieknych, starych Peugeotów możcie obejrzeć na zdjęciach zamieszczonych na stronie 49. Do modele 402 DSE, 174 oraz 402 Eclipse. To cudowne auta z lat 20. i 30. Po prostu cuda! Oczywiście do obejrzenia w… muzeach.
I to już wszystko w tym „Auto-Świecie” nie licząc zapowiedzi porównania czterech „europejskich limuzyn” w przyszłym tygodniu (a więc już od jutra). Citroëna C6, Mercedesa E-Klasse, Volvo V80 (dlaczego V, a nie S?) zestawiono ze… Škodą Superb… Co więcej – chyba wiem, kto wygra, a już na pewno – kto przegra… :-/
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze