„Auto Świat” nr 47 (796) z 15.XI.2010
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 4,2 grosza
Warto kupić? Tak, zwłaszcza miłośnicy Citroënów i Peugeotów
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, Berlingo, C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, DS3, Xantia, Xsara, 1007, 206, 207, 306, 307, 308, 3008, 406, 407, 5008, 807, i0n, Partner, RCZ, Clio, Fluence, Kangoo, Megane, Scenic, Logan, Sandero, sportowe
Citroëna C3 można dostrzec zarówno na okładce „Auto Świata”, jak i znaleźć go we „wstępniaku” Redaktora Sewastianowicza opublikowanego na stronie 3.
Podsumowanie konkursu Złotej Kierownicy znajdziecie na stronach 16-17. Citroëna DS3 wyprzedziło w klasie B Audi A1, zaś Peugeot i0n otrzymał Zieloną Kierownicę.
O nowym silniku w gamie Dacii, oszczędnym 1.2 16v, napisano na stronie 18., ilustrując całość zdjęciem Sandero, a wspominając dodatkowo o Loganie, bowiem to do tych dwóch modeli nowa 75-konna jednostka trafiła.
Na tej samej stronie pojawiła się tabelka z wynikami sprzedaży nowych samochodów w ciągu dziesięciu miesięcy br. Renault zajmuje miejsce 7. z wynikiem 15.318 samochodów, Peugeot jest dwa oczka dalej z rezultatem 11.532 aut, a Citroën otwiera drugą dziesiątkę dzięki sprzedaniu 10.447 samochodów osobowych. Obok tabelki zamieszczono zdjęcie z salonu Renault, na którym dostrzec można Clio, Megane, Fluence’a, Kangoo i Scenic’a.
Strona 19. przynosi krótką relację z targów Auto Show Polnad, na której to wystawie można było obejrzeć m.in. Peugeoty 3008, 5008 i RCZ, choć wysłannicy „Auto Świata” zauważyli także nieznany wcześniej model Peugeota 5005… ;-)
Na stronie 20. pojawiła się krótka informacja o zwycięstwie Peugeota w ostatniej rundzie cyklu Le Mans Series rozegranej na chińskim torze Zhuhai.
Kolejna strona przyniosła relację z Grand Prix Brazylii, a w niej wzmianki o bolidach Renault i Red Bull-Renault.
Niemcy z „Auto Bilda” przetestowali i opisali, a Polacy z „Auto Świata” przedrukowali (strony 22-25) porównanie trzech aut segmentu B – Citroëna C3, Forda Fiestę i Suzuki Swifta. Co ciekawe w sylwetce nowego C3 doszukano się nawiązań designerskich do legendarnego modelu 2CV…
Francuskie autko oferuje najpojemniejszy bagażnik, choć niestety najmniejszą ładowność. W tego typu aucie 418 kg, to i tak całkiem niezły wynik. Ford jest tylko o 5 kg lepszy, ale to Suzuki wygrywa – weźmie na pokład 472 kg, choć upchnąć to trzeba będzie raczej w przestrzeni pasażerskiej, bo kufer ma tylko 211 litrów pojemności. Przy 300 litrach Citroëna, to mizerny wynik.
Doceniono ładny kokpit Citroëna C3 i jego ergonomię, choć skrytykowano nieco wykończenie auta (ale jednocześnie przyznano mu najwięcej punktów spośród testowanych samochodów!). Również fotele francuskiego samochodu nie spodobały się testującym. Znacznie gorzej oceniono układ kierowniczy i zachowanie się podczas jazdy, choć pochwalono za to komfort. Tradycyjnie już baty dostały się skrzyni biegów i strasznie skrytykowano hamulce, bo choć są dobre, to jednak rywale zatrzymują się szybciej.
I gdyby nie część z tych kiepskich ocen, C3 wygrałoby porównanie. Mam bowiem wrażenie, że przy przyznawaniu punktów za przestronność wnętrza nie zwrócono uwagi na szerokość C3 na przykład. Do tego parę realnie niemierzalnych opcji i Citroën wygrywa. Tak się jednak nie stało – „Ce trójka” uzyskała 440 punktów i zajęła trzecie miejsce, za Swiftem (444) i Fiestą (442). Co w sumie było do przewidzenia…
Na stronach 27-34 wydrukowano coś w stylu dodatku poświęconego silnikom 1.6 HDi oraz 2.0 HDi. To jednostki, które znaleźć można nie tylko w autach koncernu PSA Peugeot Citroën, ale też – z innymi oznaczeniami – w samochodach Forda, Mazdy, Mini, Suzuki, czy Volvo.
Obie opisane jednostki doceniono za wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę, niewysokie spalanie, solidne wykonanie.
Gdzie te motory można znaleźć? 1.6 HDi trafiał na przykład do Citroënów: Berlingo, C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, Xantia, Xsara i Peugeotów: 1007, 206, 207, 307, 308, 3008, 407, 5008 i Partnera. Z kolei 2.0 HDi montowano w Citroënach Berlingo, C4, C5, Xantia II i Xsara oraz Peugeotach 206, 306, 307, 3008, 406, 407 i 807.
Renault Clio uznano za najmniej dynamiczny samochód wśród aut sportowych. Za najlepsze uznano Porsche 911 Turbo PDK. Inne wskazania, acz już nie obejmujące aut francuskich, znajdziecie na stronie 38.
Fabryczne radio Citroëna C3, Peugeota 207 i czterech innych aut tego segmentu oceniono na stronach 42-43.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto-Świecie” w tym tygodniu. Warto kupić, zwłaszcza dla informacji o silnikach wysokoprężnych montowanych w Citroënach i Peugeotach ostatniej dekady.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze