sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 07/2017

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-02-16
w Alpine, Citroen, Dacia, DS, Peugeot, Przeglad Prasy, PSA, Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
15 1
4
22
UDOSTĘPNIEŃ
45
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Mam wrażenie, że „pierwszych testów” Škody Kodiaq widziałem już w polskiej prasie mnóstwo, ale MOTOR twierdzi, że to „pierwszy test na polskich drogach”. Nie neguję – może i tak. Ale jak sobie pomyślę, ile szumu robiono z okazji tego modelu na bity rok przed tym, zanim się na tych polskich drogach pojawił, to zastanawiam się, o co chodzi. I jak bym nie patrzył, to wychodzi mi, że o wsparcie koncernu VAG, bo przecież ten samochód nie wyróżnia się – przynajmniej zewnętrznie – zupełnie. Gdyby zdjąć mu kurę z maski i grilla, to można byłoby o tę stylistykę posądzić co najmniej kilka marek. Nic ekscytującego. W środku pewnie zresztą też nie. Przecież to tylko Škoda!

 

MOTOR nr 07 (3321) z 13.II.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron:
56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, C6, C8, C-Aircross, DS3, DS4, DS5, DS 3, DS 4, DS 5, 2008, 307, 308, 407, 508, 607, 807, 21, Espace, Koleos, Laguna, Latitude, Megane, Scenic, Vel Satis, Zoe, A120, Duster

 

I przez to czeskie paskudztwo zabrakło na okładce miejsca na choćby jeden samochód francuski! Za to koncern VAG reprezentuje aż cztery modele. I to nie jest wsparcie?

Spodziewam się też wkrótce wysypu materiałów na temat elektrycznych Volkswagenów. Nieważne, kiedy się one realnie pojawią na rynku. Na pewno będzie masa materiałów. Już we wstępniaku MOTOR twierdzi, że „samochody elektryczne są przyszłością motoryzacji”. Francuski Renault oferuje takie auta od kilku już lat, można je kupić bez trudu i to w dość rozsądnych cenach, ale Redaktor Burmajster nawet się o tej marce nie zająknął!

MOTOR prezentując jakieś przyszłe Audi A6 Allroad pokazał też 10 wczesnych kombi z napędem 4×4, a wśród nich – na stronie 7. – także Renault 21 Nevadę Quadra (poprzednika Laguny).Koniec Citroëna C3 Picasso i narodziny Citroëna C-Aircross MOTOR zapowiada krótką notatką zamieszczoną na stronie 10.

Na tej samej stronie na szczycie listy najchętniej kupowanych w Europie aut elektrycznych MOTOR pokazał Renault Zoe.

W dziale Przyszłe premiery (margines strony 12.) wspomniano Peugeota 508, Alpine A120, Dacię Duster i Peugeota 2008.

Na tej samej stronie zamieszczono tabelkę z wynikami styczniowej sprzedaży nowych aut w Polsce. Renault uplasowało się na miejscu ósmym, a Dacia na dziewiątym. Uwzględniono jedynie samochody osobowe.

Francuskie samochody pojawiły się też w artykule zatytułowanym „Bitwa flagowych diesli” zamieszczonym na stronach 30-35. Porównano jednostki 2.0 JTDM/CDTI, 2.0 TDCi/HDi, 2.0 TDI oraz 2.0 dCi. Drugi i czwarty silnik, to projekty francuskie. Oceniano ceny części zamiennych, dostępność zamienników, dostępność i ceny części używanych oraz podaż silników używanych, osiągi/zużycie paliwa, resursy oraz awaryjność. Porównanie wygrał silnik TDI (czemu mnie to nie dziwi?) przed jednostką PSA. Silnik Renault zamknął zestawienie. Wśród modeli wymieniono Citroëny C4, C4 Picasso, C5, C6, C8, Peugeoty 307, 308, 407, 508, 607, 807 oraz Renault Megane, Scenic’a, Lagunę, Latitude, Vel Satisa, Koleosa i Espace’a.

Na stronie 43. MOTOR poleca Renault Lagunę III 2.0T jako model doskonały do zagazowania. Poszukuje takiego czytelnik tygodnika – chce mocne auto, które da się zagazować.

Dacia Duster, to SUV, którego można wybrać, jeśli szuka się kompaktowego przedstawiciela tego segmentu. MOTOR poleca tam (strona 49.) również Renault Koleosa.

Ciekawy, zaskakujący wręcz już samą swoją obecnością, jest artykuł zamieszczony na stronach 50-51. Traktuje on o używanych Citroënach / DS-ach. MOTOR od razu wprawdzie wytyka im wysoki spadek wartości, ale zauważa, że skoro mowa o autach z rynku wtórnego, to jest to zaletą. Przynajmniej dla nabywców ;-)

Redaktor Ambroziak wytknął też marce DS spadki sprzedaży w ubiegłym roku, acz oczywiście nie zagłębiał się w przyczyny tego stanu rzeczy. I słusznie – wszak mowa jest o autach używanych. Jednakże stwierdzenie, że „na rynku wtórnym DS-y także nie cieszą się dużym wzięciem” odnosi się raczej tylko do rynku polskiego. To można było zaznaczyć.

Autor dostrzega świetne wykończenie i bardzo bogate wyposażenie, ale też zauważa, że „żaden nie pełni roli superkomfortowego środka transportu”. Z kolei pokrewieństwo techniczne z modelami Citroëna jest zaletą, bo obniża koszty serwisowe. Redaktor Ambroziak pisze też, że w większości przypadków te samochody „są w dobrym lub bardzo dobrym stanie, a historię przeglądów i napraw da się zweryfikować w ASO”. Nieźle jest też pod względem awaryjności.

W Polsce najliczniej w ogłoszeniowych portalach reprezentowany jest model środkowy, czyli DS4. Potem pod względem popularności pojawia się DS3, a najmniej jest DS-ów „piątych”. Najmniejszego z DS-ów, oczywiście w dobrym stanie, można już kupić za 25.000 zł. 50% więcej trzeba dać za „czwórkę”, zaś warty zachodu DS5, to wydatek przeszło 55.000 zł. Czy więc faktycznie tak bardzo tracą na wartości?…

Podsumowanie plebiscytu Auto Lider 2016 i wzmianki o nagrodzonych Citroënach C3 i C4 Picasso znajdziecie na stronie 54.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 200821307308407508607807A120AlpineC-AircrossC3C3 PicassoC4C4 PicassoC5C6C8CitroenDaciaDS 3DS 4DS 5DS AutomobilesDS3DS4DS5DusterEspaceKoleosLagunaLatitudeMeganeMOTORPeugeotRenaultScenicVel SatisZoe
Udostepnij14Tweet4Udostepnij1
Poprzedni

Noc Rabatów w Keller Gliwice

Następny

90 lat Citroëna w Niemczech

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

90 lat Citroëna w Niemczech

Peugeot Partner Tepee Electric zadebiutuje w Genewie

Test: Renault Megane Grandtour 2017 GT 205 EDC – radość z każdego kilometra

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.