• Najnowsze

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 07/2017

2017-02-16

Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio

2021-01-16
Fiat, Peugeot, PSA

Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona

2021-01-16

Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!

2021-01-16

Peugeot 5008 dla francuskiej żandarmerii

2021-01-16

Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch

2021-01-16

Citroën XM 3.0 V6 Tecnic z przebiegiem 40 tys. kilometrów na sprzedaż

2021-01-16
Citroen Xantia

Citroën Xantia: Ile kosztuje renowacja lakieru i blacharki w 20 letnim samochodzie?

2021-01-16

Renault Trucks D Wide Z.E. wyposażony w panele słoneczne

2021-01-16

Portugalczycy już ósmy rok z rzędu uhonorowali Peugeot tytułem „Marka numer 1 – wybór konsumentów”

2021-01-15

Citroen prezentuje model e-Berlingo Van. Debiut rynkowy w II połowie 2021 roku

2021-01-15
sobota, 16 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 07/2017

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2017-02-16
w Alpine, Citroen, Dacia, DS, Peugeot, Przeglad Prasy, PSA, Renault, Wiadomości
Czas czytania5min czytania
6 1
4
14
UDOSTĘPNIEŃ
19
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio

Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona

Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!

Mam wrażenie, że „pierwszych testów” Škody Kodiaq widziałem już w polskiej prasie mnóstwo, ale MOTOR twierdzi, że to „pierwszy test na polskich drogach”. Nie neguję – może i tak. Ale jak sobie pomyślę, ile szumu robiono z okazji tego modelu na bity rok przed tym, zanim się na tych polskich drogach pojawił, to zastanawiam się, o co chodzi. I jak bym nie patrzył, to wychodzi mi, że o wsparcie koncernu VAG, bo przecież ten samochód nie wyróżnia się – przynajmniej zewnętrznie – zupełnie. Gdyby zdjąć mu kurę z maski i grilla, to można byłoby o tę stylistykę posądzić co najmniej kilka marek. Nic ekscytującego. W środku pewnie zresztą też nie. Przecież to tylko Škoda!

 

MOTOR nr 07 (3321) z 13.II.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron:
56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, C6, C8, C-Aircross, DS3, DS4, DS5, 3, 4, 5, 2008, 307, 308, 407, 508, 607, 807, 21, Espace, Koleos, Laguna, Latitude, Megane, Scenic, Vel Satis, Zoe, A120, Duster

 

I przez to czeskie paskudztwo zabrakło na okładce miejsca na choćby jeden samochód francuski! Za to koncern VAG reprezentuje aż cztery modele. I to nie jest wsparcie?

Spodziewam się też wkrótce wysypu materiałów na temat elektrycznych Volkswagenów. Nieważne, kiedy się one realnie pojawią na rynku. Na pewno będzie masa materiałów. Już we wstępniaku MOTOR twierdzi, że „samochody elektryczne są przyszłością motoryzacji”. Francuski Renault oferuje takie auta od kilku już lat, można je kupić bez trudu i to w dość rozsądnych cenach, ale Redaktor Burmajster nawet się o tej marce nie zająknął!

MOTOR prezentując jakieś przyszłe Audi A6 Allroad pokazał też 10 wczesnych kombi z napędem 4×4, a wśród nich – na stronie 7. – także Renault 21 Nevadę Quadra (poprzednika Laguny).Koniec Citroëna C3 Picasso i narodziny Citroëna C-Aircross MOTOR zapowiada krótką notatką zamieszczoną na stronie 10.

Na tej samej stronie na szczycie listy najchętniej kupowanych w Europie aut elektrycznych MOTOR pokazał Renault Zoe.

W dziale Przyszłe premiery (margines strony 12.) wspomniano Peugeota 508, Alpine A120, Dacię Duster i Peugeota 2008.

Na tej samej stronie zamieszczono tabelkę z wynikami styczniowej sprzedaży nowych aut w Polsce. Renault uplasowało się na miejscu ósmym, a Dacia na dziewiątym. Uwzględniono jedynie samochody osobowe.

Francuskie samochody pojawiły się też w artykule zatytułowanym „Bitwa flagowych diesli” zamieszczonym na stronach 30-35. Porównano jednostki 2.0 JTDM/CDTI, 2.0 TDCi/HDi, 2.0 TDI oraz 2.0 dCi. Drugi i czwarty silnik, to projekty francuskie. Oceniano ceny części zamiennych, dostępność zamienników, dostępność i ceny części używanych oraz podaż silników używanych, osiągi/zużycie paliwa, resursy oraz awaryjność. Porównanie wygrał silnik TDI (czemu mnie to nie dziwi?) przed jednostką PSA. Silnik Renault zamknął zestawienie. Wśród modeli wymieniono Citroëny C4, C4 Picasso, C5, C6, C8, Peugeoty 307, 308, 407, 508, 607, 807 oraz Renault Megane, Scenic’a, Lagunę, Latitude, Vel Satisa, Koleosa i Espace’a.

Na stronie 43. MOTOR poleca Renault Lagunę III 2.0T jako model doskonały do zagazowania. Poszukuje takiego czytelnik tygodnika – chce mocne auto, które da się zagazować.

Dacia Duster, to SUV, którego można wybrać, jeśli szuka się kompaktowego przedstawiciela tego segmentu. MOTOR poleca tam (strona 49.) również Renault Koleosa.

Ciekawy, zaskakujący wręcz już samą swoją obecnością, jest artykuł zamieszczony na stronach 50-51. Traktuje on o używanych Citroënach / DS-ach. MOTOR od razu wprawdzie wytyka im wysoki spadek wartości, ale zauważa, że skoro mowa o autach z rynku wtórnego, to jest to zaletą. Przynajmniej dla nabywców ;-)

Redaktor Ambroziak wytknął też marce DS spadki sprzedaży w ubiegłym roku, acz oczywiście nie zagłębiał się w przyczyny tego stanu rzeczy. I słusznie – wszak mowa jest o autach używanych. Jednakże stwierdzenie, że „na rynku wtórnym DS-y także nie cieszą się dużym wzięciem” odnosi się raczej tylko do rynku polskiego. To można było zaznaczyć.

Autor dostrzega świetne wykończenie i bardzo bogate wyposażenie, ale też zauważa, że „żaden nie pełni roli superkomfortowego środka transportu”. Z kolei pokrewieństwo techniczne z modelami Citroëna jest zaletą, bo obniża koszty serwisowe. Redaktor Ambroziak pisze też, że w większości przypadków te samochody „są w dobrym lub bardzo dobrym stanie, a historię przeglądów i napraw da się zweryfikować w ASO”. Nieźle jest też pod względem awaryjności.

W Polsce najliczniej w ogłoszeniowych portalach reprezentowany jest model środkowy, czyli DS4. Potem pod względem popularności pojawia się DS3, a najmniej jest DS-ów „piątych”. Najmniejszego z DS-ów, oczywiście w dobrym stanie, można już kupić za 25.000 zł. 50% więcej trzeba dać za „czwórkę”, zaś warty zachodu DS5, to wydatek przeszło 55.000 zł. Czy więc faktycznie tak bardzo tracą na wartości?…

Podsumowanie plebiscytu Auto Lider 2016 i wzmianki o nagrodzonych Citroënach C3 i C4 Picasso znajdziecie na stronie 54.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 200821330730844075508607807a120C-AircrossC3C3 PicassoC4C4 PicassoC5C6C8DS3DS4DS5DusterEspaceKoleosLagunaLatitudeMeganeMOTORScenicVel Satiszoe
Udostepnij10Tweet2Udostepnij
Poprzedni

Noc Rabatów w Keller Gliwice

Następny

90 lat Citroëna w Niemczech

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

90 lat Citroëna w Niemczech

Peugeot Partner Tepee Electric zadebiutuje w Genewie

Test: Renault Megane Grandtour 2017 GT 205 EDC – radość z każdego kilometra

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Tom o Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio
    • Dawid o Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch
    • RAdek o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Gość o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Gość o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Jozek o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • ekonomowe o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • Texas910Gus o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Texas910Gus o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Texas910Gus o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio
    • Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Peugeot 5008 dla francuskiej żandarmerii
    • Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch
    • Citroën XM 3.0 V6 Tecnic z przebiegiem 40 tys. kilometrów na sprzedaż
    • Citroën Xantia: Ile kosztuje renowacja lakieru i blacharki w 20 letnim samochodzie?
    • Renault Trucks D Wide Z.E. wyposażony w panele słoneczne
    • Portugalczycy już ósmy rok z rzędu uhonorowali Peugeot tytułem „Marka numer 1 – wybór konsumentów”
    • Citroen prezentuje model e-Berlingo Van. Debiut rynkowy w II połowie 2021 roku


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    4
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.