No i minął kolejny tydzień (no, jeszcze całkiem nie minął, ale skoro mamy już weekend, to do przejścia do historii niewiele mu brakuje), a my jesteśmy Wam winni przegląd „Motoru”. Uzupełniamy więc to zaniedbanie, ale że mamy sporo pracy w naszych macierzystych Firmach, więc ostatnio niewiele czasu możemy poświęcać na prowadzenie wortalu. Staramy się jednak o najważniejszych sprawach Was informować i nie zaniedbywać stałych rubryk naszej strony.
„Motor” nr 08 (3165) z 17.II.2014
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C4 Picasso, C8, 108, 307, 308, 807, 12, Alpine, Espace, Kangoo, Laguna, Scenic, Twingo, 1310, Duster, Logan, sportowe
Dacię Duster pokazano na stronie 4. odpowiadając na list czytelnika pisma, który chciał poznać ofertę nowych aut z napędem na cztery koła, których cena nie przekracza poziomu 60.000 zł.
Na tej samej stronie wspomniano też – w retrospekcji do „Motoru” sprzed 40 lat – o Dacii 1300 produkowanej na licencji Renault 12.
Renault Kangoo i Twingo wspomniano na stronie 8. w materiale poświęconym prestiżowym miejskim crossoverom, ale nie myślcie, że w „Motorze” oszaleli i wrzucili do tego worka wspomniane francuskie modele ;-) Przywołano je ilustrując współpracę Mercedesa z Renault.
Dwie strony dalej pokazano malutkie zdjęcie zamaskowanego Renault Espace następnej generacji, które ma zadebiutować handlowo w przyszłym roku, a niżej wspomniano też Peugeota 108 i Renault Alpine.
Z tabelki zamieszczonej na stronie 11. wynika, iż w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych nowych aut osobowych w Polsce znalazły się Renault (8. miejsce, 1.297 zarejestrowanych samochodów), Peugeot (oczko dalej z wynikiem 1.190 aut) i Dacia zamykająca pierwszą dziesiątkę z rezultatem 1.145 samochodów.
Bolid Red Bull Racing napędzany, o czym wiemy, silnikiem Renault można zobaczyć na maleńkiej fotografii zamieszczonej na stronie 13.
Renault Scenic’a oraz Lagunę można zobaczyć na zdjęciach ilustrujących artykuł zamieszczony na stronach 40-41.
Przegląd samochodów gotowych przewieźć nawet 7 osób znajdziecie na stronach 44-49 i wreszcie pojawiło się tam nieco więcej francuskich samochodów. Polecają tam Renault Grand Scenic’a II i III (15 punktów na 15 możliwych), Citroëna Grand C4 Picasso (12/15), Renault Grand Espace’a (13/15), a nawet Citroëna C8 wspominając przy okazji Peugeota 807. Tak przy okazji – skąd w „Motorze” wiedzę, że nabywcy C8 „szukają wyłącznie diesli”?… Ale można też kupić auto kompaktowe kombi z siedmioma miejscami i tu najwyżej (13/15) oceniono Peugeota 308 SW, oczko niżej (12/15) Peugeota 307 SW, a „na pudle” znalazła się jeszcze Dacia Logan MCV pierwszej generacji (11/15). Wspomniano też kombivany Renault Kangoo II i Citroëna Berlingo II, które także występowały w siedmiomiejscowych konfiguracjach.
Podsumowanie plebiscytu Auto Lider 2013 zamieszczono na stronach 52-53. Wynika z niego, że najlepszym autem małym i miejskim okazało się Renault Clio, trzecie miejsce wśród aut kompaktowych zajął Peugeot 308, a za najlepszego vana uznano Citroëna Grand C4 Picasso.
I to już koniec wieści o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu „Motoru”.
Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 08/2014
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze