Ani jednego samochodu francuskiego nie pokazał na okładce aktualny MOTOR. Widać na niej jedynie jeden modele Nissana i jeden Mitsubishi, czyli marek, które współtworzą z Renault Alians.
MOTOR nr 12 (3639) z 20.III.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,4 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2008,, 308, 407, 5 EV, GT X-Over, Bigster
Na stronie 6. pojawiła się krótka notatka o unifikacji zelektryfikowanych napędów Nissana.
Interesujące nas modele pojawiły się także w dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 8. Wspomniano tam Lancię Ypsilon, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Maserati GranCabrio, Alpine GT X-Over, Dacię Bigster oraz Peugeota 2008.
Z zamieszczonego na tej samej stronie zestawienia wynika, żę w styczniu Dacia była na piątym miejscu wśród najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce wyprzedzając bezpośrednio Peugeota i Renault.
Test Abartha 695 Tributo 131 Rally znajdziecie na stronie 22. Autko ma 180-konny silnik i rozpędza się do setki w 6,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 225 km/h, ale samochód ma tylko 5-biegową skrzynię i skromne wyposażenie, jak twierdzi MOTOR. Za to oferuje mnóstwo radości z jazdy, dobrze wygląda i świetnie brzmi. Cena wynosząca 180.000 zł może jednak odstraszyć wielu klientów.
Peugeoty 308 i 407 widać na zdjęciach ilustrujących artykuł o tym, co robić w razie różnych awarii samochodu (strony 28-29).
Marki Opel, Renault, Peugeot, Fiat i Citroën MOTOR wzmiankuje w artykule traktującym o tym „Ile kosztuje sprowadzenia samochodu” zamieszczonym na stronie 33.
Wśród najgorszych używanych aut z Japonii tygodnik na stronach 34-37 wymienia Mitsubishi Outlandera II z kiepskim dieslem (chodzi o silnik Volkswagena 2.0 TDI) oraz Nissana Primerę P12.
Lancię Gammę Coupe i Volvo 262 C Bertone Coupe MOTOR opisał na stronach 42-45.
Citroëna DS można dostrzec na reprodukcji okładki tygodnika MOTOR sprzed pół wieku zamieszczonej na stronie 46.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Kompletnie szkoda kasy!
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR