środa, 29 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 16/2018

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-04-17
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
65 5
47
60
UDOSTĘPNIEŃ
199
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022

Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022

Renault Arkana po teście długodystansowym. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 07/2022

Dwa francuskie modele pokazał na okładce aktualnego wydania tygodnik MOTOR. To trochę ponad połowa przodu Peugeota 407 oraz Renault Talisman. Ten drugi wziął udział w porównaniu sześciu aut segmentu D – zmierzył się z Fordem Mondeo, Kią Optima, Oplem Insignia, Škodą Superb i Volkswagenem Passatem. Wszystkie te auta wystąpiły w nadwoziach kombi i chyba nietrudno przewidzieć wynik starcia, a przynajmniej zwycięzcę/zwycięzców…

 

MOTOR nr 16 (3382) z 16.IV.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, Berlingo, C1, C4 Picasso, 3 Crossback, 107, 208, 407, 508, Captur, Clio, Laguna, Megane, Talisman, Dokker, Lodgy, Logan, Sandero

 

Krótki materiał na temat cen Citroënów 2CV sprowokowany listem czytelnika do tygodnika MOTOR znajdziecie na stronie 4.

W artykule poświęconym importowi i eksportowi samochodów do i z Unii Europejskiej (strony 10-11) wspomniano Dacie Dokker, Lodgy, Logan MCV i Sandero.

Na stronie 11. znajdziecie też tabelkę obrazującą sprzedaż nowych aut w Polsce w pierwszym kwartale br. Wynika z niej, iż Renault było siódmą najchętniej wybieraną marką nad Wisłą. Dacia zajęła miejsce ósme, a Peugeot trzynaste. Citroën nie zmieścił się w pierwszej piętnastce :-(

A tej samej stronie opublikowano skrócony cennik Renault Captura w wersji S-Edition.

W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 12. wspomniano Peugeoty 208 i 508 SW, Renault Clio oraz DS 3 Crossbacka.

Na tej samej stronie w relacji z Salonu Samochodowego w Poznaniu można zobaczyć zdjęcia Citroëna Berlingo i Peugeota 508 w ich najnowszych wersjach.

Zaczęło się na okładce

Wspomniałem na wstępie, że MOTOR w tym tygodniu porównał sześć kombi segmentu D. W tym gronie znalazł się Renault Talisman. Czy zajął ostatnie miejsce, czy kogoś udało mu się pokonać? Sprawdźmy to zaglądając na strony 16-23, bo właśnie tam opublikowano to porównanie. W szranki stanęły wersje napędzane wysokoprężnymi silnikami o mocach z przedziału 141-170 KM. Trzy modele oferowały po 150 KM.

Talisman jest na rynku od mniej więcej trzech lat, ale to wciąż nowy model. Zastąpił Lagunę i chyba spodobał się klientom – widuję sporo Talismanów nawet w moim panzerwagenowym ;-) regionie Polski. MOTOR zauważył przyrost przestronności Talismana względem Laguny, ale i tak wymierzył go tak, że tylko Mondeo okazało się ciaśniejsze. Za to pojemnością bagażnika Renault ustępuje tylko Škodzie i Volkswagenowi. Nie wiem, jak jest rzeczywiście, bo MOTOR oparł się o dane fabryczne, a te w przypadku Grupy Volkswagena często okazują się mocno przeszacowane…

Kokpit Talismana uznano za najnowocześniej wyglądający i choć pomarudzono trochę na obsługę dotykową większością wyposażenia, to krytyka nie była zbyt silna. Spodobało się też efektowne oświetlenie kabiny.

Skrytykowano wykończenie Talismanów, ale testowaną odmianę Initiale Paris pochwalono – za skórę na desce i lepsze fotele. Spodobał się także układ jezdny – za znakomitą amortyzację, sporą dozę komfortu i system czterech skrętnych kół 4Control.

160-konny silnik spalił najwięcej w porównaniu, ale Talisman, to najcięższe auto w stawce. To spalanie zresztą nie okazało się jakąś porażką – średnio 6,4 l/100 km, to całkiem znośny wynik. Drobny dyskomfort przy kasie stacji paliw zrekompensuje Wam za to świetne wyciszenie wersji Initiale Paris. Cena zakupu też jest dość wysoka, ale to z kolei wynagrodzi Wam baaardzo bogate wyposażenie i niedostępne gdzie indziej rozwiązania (np. wspomniany 4Control).

Nie wnikając w szczegóły napiszę wprost – Talisman wygrał porównanie! Zdobył 226 punktów i pokonał kolejno Passata (223), Superba (221), Insignię (219), Optimę (216) i Mondeo (212). Ale przyznać trzeba, że Talisman wygrał dopiero po uwzględnieniu kosztów i wyposażenia, bo przed doliczeniu tych not był trzeci – za Passatem i Superbem. Niemniej jednak ostatecznie zwyciężył!

Citroëna C4 Picasso można dostrzec na zdjęciu opublikowanym na stronie 31.

Takie samo auto, a także Peugeota 208 widać na fotkach opublikowanych na stronie 32.

O Lagunę II pyta czytelnik na stronie 41. MOTOR odpowiada całkiem przytomnie, co może sprawiać problemy, a to, co warto – chwali.

Na tej samej stronie pokazano Peugeota 508 RXH – jedną z niewielu hybryd opartych o silnik wysokoprężny.

Wśród aut „dla świeżych kierowców” zaprezentowanych na stronach 42-45 pojawiły się Renault Clio II, Citroën C1/Peugeot 107, Renault Laguna II i Renault Megane II.

Peugeot 407, gdy był oferowany w salonach jako nowy, podlegał mocnej krytyce w motogazetkach. Dziś MOTOR ocenia go całkiem dobrze, choć z błędem ortograficznym. Moim zdaniem prawda leży „pośrodku”, a nie „po środku” ;-)

Na stronach 50-53 okazuje się, że Peugeot 407 jest dobrym samochodem w dobrej cenie, choć ma też pewne wady. Skrytykowano przede wszystkim duży przedni zwis, nieduży prześwit, ale pochwalono bogate wyposażenie i wysoki poziom bezpieczeństwa. Dobrze (na cztery punkty napięć możliwych) oceniono silnik (dynamikę, zużycie paliwa), sytuację rynkową, detale, taką też ocenę auto uzyskało na przeglądzie w serwisie. Na trzy oczka oceniono trwałość oraz wnętrze (przestronność, jakość wykończenia). Ostateczna nota, to cztery punkty na pięć możliwych do zdobycia.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 1072082CV3 Crossback407508BerlingoC1C4 PicassoCapturCitroenClioDaciaDokkerDS AutomobilesLagunaLodgyLoganMeganeMOTORPeugeotRenaultSanderoTalisman
Udostepnij24Tweet15Udostepnij4
Poprzedni

Nowe Renault Clio RS z silnikiem Megane RS

Następny

Peugeot zakończy produkcję 3-drzwiowej wersji 208

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot zakończy produkcję 3-drzwiowej wersji 208

Sam Bird zwycięzcą historycznego e-prix Rzymu

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 16/2018

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
47 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Marcin - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Jdm - Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Marcin ( ten co go kasują) - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Jdm - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Roman - Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Drakster - Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B
  • Renault chce uzyskać oszczędności rzędu 200 mln euro rocznie ze zbierania danych
  • Akcjonariusze Nissana odrzucają propozycję uznania Renault za podmiot dominujący
  • Jaki samochód najmniej pali? Citroën i ciekawe wyniki przedwojennego konkursu na oszczędność paliwa
  • Peugeot Partner I – oszczędne rozwiązanie dla firmy i dla wymagającej przestrzeni rodziny. Tani diesel
  • Nowa Dacia Duster po tuningu Carpoint mieni się kolorami w słońcu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
47
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.