Na okładce aktualnego „Motoru” pojawił się Peugeot 308, ale ten dotychczasowy, choć przecież francuski producent pokazał w tym tygodniu pierwsze zdjęcia Nowej 308-ki. Fakt, że „Motor” pokazał kompaktowego Peugeota w dziale Używane i nawet odniósł się do 307-ki, no ale popatrzcie, jak szybko się to wszystko zmienia, jak często pojawiają się nowe modele, jak ten motoryzacyjny czas szybko biegnie do przodu…
Na okładce „Motoru” zaś można doszukać się jeszcze zdjęcia Renault 19.
„Motor” nr 20 (3125) z 13.V.2013
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, Jumper, 208, 307, 308, 407, 508, Boxer, Partner, RCZ, 19, Master
Wzmianki o francuskich samochodach rozpoczęły się na stronie 7. tabelką z wynikami sprzedaży lekkich samochodów użytkowych w Polsce. Drugie miejsce w tym rankingu zajmuje Peugeot Boxer, trzeci jest Renault Master, czwarty Peugeot Partner, a siódmy Citroën Berlingo.
Strona 8. przynosi zaś materiał poświęcony liftingowi Peugeota 508, który zaplanowany jest podobno na przyszły rok. Auto upodobnić się ma nieco bardziej do 208-ki, a w tekście wspomniano też model 407. Znamienne jest to, co napisano o zawieszeniu – że w stosunku do 407-ki „zrezygnowano z (…) drogiego w naprawie wielowahaczowego układu zawieszenia”. To ciekawe, że we francuskich samochodach jest ono drogie, a w niemieckich zapewnia znakomity komfort jazdy i pewność prowadzenia…
Citroëna Jumpera można dostrzec na jednym ze zdjęć zamieszczonych na stronie 42.
Za parę miesięcy na rynek wejdzie Nowy Peugeot 308, ale dotychczas oferowany model wciąż jeszcze dobrze wygląda i zdecydowanie się nie zestarzał. Co więcej – niektórzy nasi Czytelnicy uważają wręcz, że pierwsza 308-ka miała zdecydowanie więcej charaktery, jeśli chodzi o design i chyba mają trochę racji ;-)
W tekście zamieszczonym w dziale Używane, który znajdziecie na stronach 46-47, pochwalono, a nawet polecono silniki wysokoprężne, raczej nie sugerując zakupu benzyniaków. Moim zdaniem nie ma się co bać benzynowych silników PSA, choć i diesle są ciekawą alternatywą. Podoba mi się natomiast, że wreszcie przestano straszyć filtrami cząstek stałych podając realne koszty ich obsługi w autach PSA.
Ogólnie uznano używaną 308-kę za samochód warty zainteresowania, oceniając go na cztery z pięciu możliwych do zdobycia gwiazdek. Pokazano różne wersje, w tym technicznie bazujący na 308-ce model RCZ.
I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w aktualnym „Motorze”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze